شناسایی ۸۹۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۸۹۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در ٣ مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در این شهرستان شناسایی شده که برای بازگشت آنها به کلاس درس تلاش می کنیم.

اسعد رسولی اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۳ نفر مربوط به مقطع تحصیلی ابتدایی بوده که اکنون ۴۷ نفر از آنان شناسایی و دلایل ترک تحصیل آن مشخص شده و ۱۳ نفر به مدرسه بازگشته اند.

او ادامه داد: ۳۰۰ دانش آموز هم مربوط به مقطع تحصیلی متوسطه اول بوده که از این تعداد هم ۱۰ نفر به کلاس بازگردانده شده و بازگشت ۲۹۰ نفر هم در حال پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد با بیان اینکه بیشترین بازمانده از تحصیل در این شهرستان مربوط به متوسطه دوم است، اضافه کرد: از ۴۵۳ نفر بازمانده در این مقطع، ۱۸۱ نفر به دلیل نبود انگیزه از ادامه تحصیل منصرف شده اند.

رسولی با بیان اینکه موضوع بازماندگان از تحصیل، ترک تحصیل کرده ها و کیفیت آموزش از جمله موضوعاتی است که همواره در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: تلاش می کنیم با شناسایی افراد بازمانده و بررسی علت ترک تحصیل آنها، نسبت به بازگشت دوباره دانش آموزان به کلاس درس اقدام کنیم.

به گزارش کردپرس از ایرنا، طبق آخرین آمار هم اکنون هشت هزار و ۱۷۲ نفر بی سواد در مهاباد شناسایی شده که از مجموع آنان یک هزار و ۶۴۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۵۲۵ نفر از زن هستند.

کد خبر 2763750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha