مظنونان آتش سوزی تالاب حسنلوی نقده دستگیر شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی علت آتش سوزی تالاب حسنلوی نقده ، عامل انسانی است و مظنونان دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، سعید شهند گفت: مظنونین با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند تا رسیدگی قانونی در این خصوص انجام گیرد.

شهند با بیان اینکه در این آتش سوزی ۱۲ تا ۱۵ هکتار از نیزارهای تالاب حسنلو طعمه حریق شده است ، گفت : با وجود وزش باد شدید و باتلاقی بودن اراضی تالاب، این آتش سوزی با ورود  و واکنش به موقع و طی یک بسیج همگانی  پس از ۴ ساعت تلاش بی وقفه در ساعت ۲۱ دیشب به طور کامل کنترل و مهار شد.

او با اشاره به سابقه وقوع آتش سوزی در این تالاب در طی سالیان گذشته افزود : متاسفانه نیزارهای خشک این تالاب توسط عوامل انسانی به آتش کشیده می شود که در این رابطه با جمع آوری اطلاعاتی دقیق مظنونین شناسایی و جهت طی مراحل قانونی به مراجع محترم قضایی معرفی می شوند.

پنجم آذر ماه حدود ١٢ تا ١٥ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی حسنلو نقده در آتش سوخت.

این آتش سوزی با حضور نیروهای آتش نشانی ، هلال احمر ، شهرداری، بخشداری ، فرمانداری و اداره منابع طبیعی شهرستان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده  پس از تلاش ۵ ساعته کنترل و مهار شد.

کد خبر 2763737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha