١٢ هکتار از تالاب بین المللی حسنلو نقده طعمه حریق شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: حدود ١٠ تا ١٢ هکتار از نیزارهای تالاب بین‌المللی حسنلو این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش کردپرس، اکبر قائمی اظهار کرد: آتش سوزی در تالاب حسنلو این شهرستان از بعد از ظهر امروز آغاز شده و بلافاصله عملیات مقابله  و مهار آتش با بسیج دستگاه های امدادی و خدمات رسان شهرستان آغاز شد.

او ادامه داد: این آتش سوزی با حضور نیروهای آتش نشانی ، هلال احمر ، شهرداری، بخشداری ، فرمانداری و اداره منابع طبیعی شهرستان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نقده  پس از تلاش 5 ساعته کنترل و مهار شد.

قائمی با اشاره به اینکه مطابق براورد اولیه حدود 10 تا 12 هکتار از این تالاب 350 هکتاری دچار طعمه حریق شده است، گفت :  در نقاطی که امکان دسترسی ماشین آتش نشانی در تالاب و مناطق خشک وجود داشت، تجهیزات و خودروهای آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کردند، اما با توجه به باتلاقی بودن برخی نقاط تالاب ، امکان پیشروی خودروها نبود و نیروهای امدادی از گسترش آتش در تالاب جلوگیری کرده و در نهایت موفق به مهار آن شدند.

رییس حفاظت محیط زیست نقده تصریح کرد : بررسی علت آتش سوزی  و میزان خسارت وارده در حال انجام است و پس از ارزیابی دقیق اعلام خواهد شد.

کد خبر 2763692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha