تالاب های بین المللی آذربایجان غربی ارزش گذاری می شوند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از ارزش گذاری تالاب های بین المللی استان برای نخستین بار همزمان با ٥ استان کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس، سعید شهند گفت : برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی و همزمان با پنج استان منتخب کشور، ارزش گذاری منابع محیط زیستی با رویکرد خدمات اکوسیستمی در تالاب های بین المللی انجام می شود.

او  افزود: در سال های اخیر نقش متعدد اکوسیستم های تالابی و ارزش آنها برای انسان ها شناخته شده است اما اهمیت آنها در محیط زیست و حیات بشر معمولا کمتر از ارزش واقعی آنها در نظر گرفته می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: بر همین اساس محاسبه ارزش اقتصادی تالاب ها به عنوان واحد و معیاری مشخص برای همه بهره برداران بر تصمیم گیری و مدیریت آنها تاثیرگذار است.

شهند اظهار کرد : ارزش گذاری اقتصادی شامل آنالیز اثرات، ارزش گذاری اجمالی و ارزش گذاری کلی است که هر کدام بر پایه نوع توسعه، درجه توسعه یافتگی تالاب و میزان اثر این توسعه بر تالاب مورد استفاده قرار می گیرند .

او با اشاره به وجود ٦ تالاب بین المللی در استان، افزود: تالاب  دریاچه ارومیه در شهرستان ارومیه ، کانی برازان و قوپی باباعلی درشهرستان مهاباد، درگه سنگی، شورگل حسنلو و یادگارلو در شهرستان نقده از تالاب های بین المللی آذربایجان غربی هستند که  فاز نخست ارزش گذاری آنها در سال جاری با همکاری دانشگاه ارومیه انجام می شود.

کد خبر 2758504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha