آبگیری کامل تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی6 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در جنوب استان بصورت 100 درصد آبگیری شده اند.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در یک گفت و گوی خبری بیان کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری سازمان آب منطقه ای استان، تالاب های (دورگه سنگی، طالقان ، حسنلو، سولدوز، قوپی باباعلی و کانی برازان) در جنوب استان در حوزه شهرستان های نقده و مهاباد بصورت کامل آبگیری شده اند.

او اضافه کرد: 4 تالاب از این تالاب ها در کنوانسیون رامسر ثبت شده و از جمله تالاب های بین المللی کشور هستند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  تاکید کرد: با آبگیری تالاب ها و تلاش محیط بانان در جلوگیری از شکار غیرمجاز، وضعیت حیات وحش تالاب ها مطلوب است و در پارک ملی دریاچه ارومیه وتالاب های اقماری آن، شاهد حضور دسته های بزرگ پرنده زیبای فلامینگو هستیم که مناسب بودن شرایط زیستی، موجب لانه سازی و جوجه آوری آن در این تالاب ها شده است.

شهند در ادامه با اشاره به بهره برداری از فازهای اولیه پروژه های احیاء دریاچه ارومیه گفت: وضعیت زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بهتر می شود و شاهد بهبود وضعیت اکولوژیکی و زیست محیطی در پارک ملی دریاچه ارومیه هستیم که نوید بخش روزهای خوب برای محیط زیست استان است.

او ادامه داد: حق آبه قانونی کشاورزان منطقه حفظ و لحاظ می شود و تلاش ما در فرایند حفاظت بر این است که آب با حداقل تلف شدگی و هدررفت ، وارد دریاچه ارومیه شود.

کد خبر 2754667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha