خروج مرغ از کردستان ممنوع است/لزوم برخورد با گران فروشی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: خروج مرغ از استان غیرقانونی است و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند برخورد می شود.

به گزارش کرد پرس، علی نوری در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان، با بیان اینکه نقطه اشتراکی در کشور در زمینه مشکلات مربوط به بازار وجود دارد و آن هم عدم بازرسی و نظارت هدفمند است، گفت:  اگر بازرسی و نظارت هدفمند انجام شود بی شک پاسخ و نتیجه مناسب را دریافت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خروج مرغ از استان غیرقانونی است و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند برخورد می شود، افزود: هیچ تولیدکننده ای حق ندارد مرغ را به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش برساند و در این شرایط اجازه نخواهیم داد به صورت خودسرانه قیمت مرغ در کردستان افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: بازرسی و نظارت بر بازار باید به صورت هدفمند تشدید شده تا از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری شود.

نوری ادامه داد: هیچ تولیدکننده ای حق ندارد مرغ را به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش برساند و در این شرایط اجازه نخواهیم داد به صورت خودسرانه قیمت مرغ در کردستان افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: از تولیدکنندگان مرغ در استان نیز خواستاریم که وضعیت معیشتی مردم را درک کنند و صادقانه و با انصاف پای کار باشند که دولت نیز آنها را حمایت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: ماهانه به طور میانگین ۴ هزار تُن مرغ مازاد بر تولید در استان کردستان تولید می شود به همین دلیل منطقی نیست که قیمت مرغ در استان ما بیشتر از استان هایی باشد که کمتر از ما تولید می کنند.

نوری گفت: کنجاله سویا که یکی از زیرساخت های اصلی تأمین گوشت مرغ است به اندازه کافی در استان تأمین شود تا در ماه های پایانی سال مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان کردستان نداشته باشیم.

کد خبر 2763491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha