مسیری پر خطر برای ترکیه تحت رهبری اردوغان

سرویس جهان- مایکل آریزانتی هشدار داده است اصرار رجب طیب اردوغان بر ادامه سیاست تهاجمی در مقابل کردها و منطقه می تواند در نهایت به انزوای این کشور منجر شود.

به گزارش کردپرس، مایکل آریزانتی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در یادداشتی که در نشریه لوانت انگلیس منتشر کرده، نسبت به پیامدهای سیاست های تهاجمی ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور هشدار داده است.

 آریزانتی از جمله سیاست های ریسک پذیر برای ترکیه تحت رهبری اردوغان را اصرار این کشور بر مقابله نظامی با کردها و تمرکز بر عملیات علیه پ.ک.ک، رویکرد خصمانه در قبال رژیم حقوقی مدیترانه و کشورهاییی مانند یونان و قبرس، خودداری از موافقت با عضویت سوئد در ناتو و همکاری با گروههای افراطی مانند شبه نظامیان النصره در سوریه دانسته است.

او با اشاره به این که عامل تعویق در فروش جنگنده های اف 16 آمریکا به ترکیه سیاست تهاجمی  ترکیه و تضعیف همپیمانی این کشور با متحدان غربی است، بر این باور است که این سیاست ها می توانند به انزوای هرچه بیشتر ترکیه منجر شود.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه از جمله رفتارها و رویکردهای زیان بخش برای وجهه بین المللی ترکیه را تاکید بر اقدامات تهاجمی علیه کردها دانسته است.

 آریزانتی تاکید کرده است که تنها راه بهبود وجهه ترکیه در جامعه بین المللی تغییر در رویکرد این کشور و اتخاذ سیاست های مسالمت آمیزاست.

کد خبر 2763451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha