افزایش آرای حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها در کردستان ترکیه

سرویس ترکیه - مرکز تحقیقات میدانی «سوسیوپولتیک» با برگزاری یک نظرسنجی در کردستان ترکیه اعلام کرد که آرای HEDEP افزایش یافته و گرایش جوانان به سمت آن بیشتر شده است.

به گزارش کردپرس، مرکز تحقیقات میدانی «سوسیوپولتیک» با برگزاری یک نظرسنجی به بررسی وضعیت آرای انتخابات شهرداری‌های شهرهای کردستان ترکیه پرداخت و اعلام کرد که بر اساس این نظرسنجی، آرای حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (HEDEP) افزایش یافته و گرایش جوانان به سمت HEDEP بیشتر شده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مرکز تحقیقات میدانی «سوسیوپولتیک» در فاصله زمانی ۲۷ اکتبر تا ۱ نوامبر ۲۰۲۳ در شهرهای کردستان ترکیه یک نظرسنجی میدانی را برای سنجش میزان علاقه و گرایش رأی دهندگان به انتخابات شهرداری‌ها انجام داد. 

این نظرسنجی در شهرهای دیاربکر، ماردین، اورفا، وان، باتمان، شرناخ، سرت، جولمرگ، آگری، موش، چلیک، بتلیس، قارص، درسیم و ایغدیر انجام شد و ۱۵۰۲ تن در آن شرکت کردند.

۵۲.۹ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که به HEDEP رای داده‌اند. ۲۲.۲ درصد گفتند که به حزب عدالت و توسعه(AKP) رأی داده‌اند. ۷.۱ درصد گفتند که به حزب جمهوری‌خواه خلق(CHP) رای داده‌اند. ۸.۱ درصد از مردم اظهار داشتند که هنوز برای رای دادن تصمیم نگرفته‌اند و ۴.۹ درصد از مردم گفتند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

با توجه به این نظرسنجی و بر اساس انتخابات محلی ترکیه که در ۳۱ مارس ۲۰۱۹ برگزار شد، HEDEP رای خود را ۹.۲ درصد افزایش داده و آرای AKP پنج درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، اکثریت جوانان شهرهای کردستان ترکیه اعلام کرده اند که در انتخابات محلی به HEDEP رای خواهند داد.

لازم به ذکر است که انتخابات محلی ترکیه برای برگزیدن شهرداران شهرهای مختلف این کشور قرار است ۳۱ مارس ۲۰۲۴(۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳) برگزار شود.

کد خبر 2763386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha