ششمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می شود

سرویس کردستان_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به پیشرفت های که در جشنواره هه لپه رکی بانه گفت: سال آینده ششمین جشنواره هه لپه رکی بانه به صورت بین المللی برگزار می شود و دبیرخانه دائمی جشنواره راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس از بانه علی اصغر دریایی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه اظهار داشت: در استان کردستان مفاخر و مشاهیر زیاد دارد و یکی از این بزرگان دکتر قطب الدینی صادقی است که حضور او در این جشنواره مایه افتخار است.

وی ادامه داد: اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری، روایتی زیبا و فاخر از کردستان به دنیا مخابره می کند و این جشنواره یکی از این زیبایی ها است.

دریایی اظهار داشت: یکی از خواسته های هنرمندان شهرستان بانه احداث سالن بزرگ برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است که یک سالن بزرگ برای اجرای این برنامه ها با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر احداث می شود.

وی با اشاره به قهرمان و اسطوره فراموش نشدنی بانه سازو بیره گفت: یکی از مهمترین برنامه ها برای گرامیداشت شهدا مراسم گرامیداشت ساروی است تا با این شیوه یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که در مقابل دشمنان سینه سپر کردند را گرامی بداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: توسعه فرهنگی و هنری شهر بانه یکی از اهداف ما است و در این راستا برنامه های فاخر زیادی تدارک دیده شده است.

وی امنیت را یکی از نعمتهای مهم جامعه عنوان کرد و گفت: حضور گسترده مردم در برنامه های فرهنگی نشان از وجود امنیت پایدار در جامعه است در این جشنواره هزاران نفر حضور دارند.

دریایی اضافه کرد: مردم بانه رسالت خود را در مرزبانی و حفاظت از خاک مقدس کشور به خوبی انجام دادند امروز ما خادمان فرهنگی وظیفه داریم به توسعه فرهنگ و هنر کمک کنیم.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونسیتی در غزه اشاره کرد و گفت: اکنون صدای موسیقی در غزه صدای توپ و تانک است و یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و هنرمندان وظیفه دارند از مسلمانان غزه و فلسطین حمایت کنند.

کد خبر 2763336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha