سفر اخیر وزیر نفت عراق به اقلیم کردستان به حل بسیاری از مسائل خواهد انجامید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو حزب دمکرات کردستان،با تاکید بر اینکه سفر اخیر حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق به اقلیم کردستان به حل بسیاری از مسائل خواهد انجامید، گفت: مهمترین دلیل انجام این سفر، گفتگو درخصوص موضوع صادرات نفت از طریق بندر جیهان ترکیه بود.

  به گزارش کردپرس، وفا محمدکریم در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه سفر وزیر نفت دولت فدرال به اقلیم کردستان دلایل مختلفی داشت که مهمترین آنها بررسی هزینه حمل و نقل و تولید نفت اقلیم کردستان است، افزود: اقلیم کردستان در تاریخ 04/04/2023 پرونده نفتی را به بغداد تحویل داده است، اما عمده مشکلاتی که بین بغداد- اربیل پیش آمده،ازسوی برخی احزاب سیاسی بوده است.

این عضو حزب بارزانی با اشاره به اینکه وزیر نفت عراق و هیئت همراه او به مدت سه روز دراقلیم کردستان باقی ماندند،تصریح کرد:در این سفر مشکل میزان تولید واقعی و صادرات نفت اقلیم، مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: نفت اقلیم کردستان از نظر فنی و تاکتیکی آماده صادرات است، اما  موضوع صادرات نفت ازطریق خط لوله نفت به  بندرجیهان ترکیه بایدبین آنکارا و بغدادحل شود، زیرا این مسئله به برخی از مسائل امنیتی و سیاسی نیز مربوط می شود.

کد خبر 2763172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha