قطع لوله های خط انتقال آب غیرمجاز به اراضی دیمی بوکان

سرویس آذربایجان غربی- شرکت آب منطقه آذربایجان غربی از عملیات ضربتی قطع لوله های خط انتقال آب غیرمجاز به اراضی دیمی شهرستان بوکان طی چهار روز خبر داد.

به گزارش کردپرس، مدیر منابع آب شهرستان بوکان در این خصوص گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بوکان مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی دیمی مسیر جاده بوکان به میاندوآب عملیات ضربتی قطع لوله های انتقال آب طی چهار روز به اتمام رسید.

عباسی افزود: این عملیات  که به منظور جلوگیری از بهره برداری های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی و اجرای پروژه های احیا و تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی اجرایی شد با همکاری های خوب پاسگاه انتظامی سیمینه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت ضربتی و طی چها روز به اتمام رسید.  

او بیان کرد: در روز چهارم عملیات تعداد ۲۵ لوله خط انتقال غیرمجاز در موقعیت روستاهای حاجی آباد و ساریقامیش آختاچی با اخذ دستور قضایی دادگاه عمومی بخش سیمینه قطع گردید که مجموع لوله های قطع شده در ۴ روز انجام عملیات به ۷۰ مورد افزایش پیدا کرد و کلیه خطوط انتقال آب غیر مجاز در این محدوده قطع شد،

مدیر منابع آب بوکان گفت: طول خطوط غیرمجاز به میزان تقریبی ۹۵ کیلومتر بوده که باعث توسعه اراضی دیمی به آبی در سنوات گذشته بوده و با این اقدام مدیریت منابع آب بوکان به صورت سراسری و کامل با این تخلفات برخورد شد.

گفتنی است؛ سد بوکان برای تنظیم و استفاده از آب و سیلاب‌های رودخانهٔ زرینه رود در سال ۱۳۵۰ شمسی ایجاد شد و جهت آبیاری اراضی پایین دست سدی در محل جنوب‌شرقی بوکان بر روی این رودخانه بسته شده‌است.

در سال های گذشته ٤١ درصد از حق آبه دریاچه ارومیه از رودخانه زرینه رود تامین می شد اما در سال‌های اخیر به دلیل تأمین آب استان آذربایجان شرقی قسمت بیشتر آب این رود به دریاچه ارومیه نمی رسد و بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی کل شهر تبریز به روش پمپاژ از زرینه رود تامین می‌شود.

کد خبر 2762889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha