فرماندار مهاباد خواستار برخورد قضایی با تخلفات آشکار شرکت‌های پیمانکار حاشیه سد شد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار مهاباد خواستار برخورد قاطع مراجع ذیصلاح قضایی با تخلفات آشکار شرکت‌های پیمانکار در دو طرف سد مهاباد و افرادی که به بهانه آب شرب از چاههای موجود برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند، شد.

به گزارش کردپرس، فرماندار ویژه مهاباد در نشت شورای حفاظت آب این شهرستان با اشاره به وضعیت منابع آب، مدیریت آب را در شرایط فعلی خشکسالی کشور امری دشوار و حیاتی دانست و گفت: تأمین آب شرب شهروندان از اولویت شورای حفاظت از منابع آب شهرستان می باشد.

حسن عباسی در پایان بر لزوم ساماندهی و لایروبی رودخانه مهاباد و مجاری منتهی به شهر، رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه و حاشیه سد، خواستار برخورد قاطع با تخلفات آشکار شرکت‌های پیمانکار در دو طرف سد و افرادی که  به  بهانه آب شرب از چاههای موجود برای مصارف کشاورزی استفاده می‌نمایند را از مدیریت منابع آب و مراجع ذیصلاح قضایی شد.

خالد رحمانی، نیز با اشاره به وضعیت آب ذخیره شده سد مخزنی و حجم کنونی آب موجود به میزان ۵۸ میلیون متر مکعب، گفت: اجابت درخواست کشاورزان پایین دست اراضی دشت مهاباد مبنی بر رهاسازی آب سد جهت مصرف کشت پاییزه با توجه به اعلام قبلی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی به جهاد کشاورزی استان و ممنوعیت و عدم امکان رهاسازی آب برخی از سدهای استان برای کشت پاییزه و همچنین اهمیت تامین و کیفیت آب شرب شهروندان، غیر ممکن است.
 رحمانی در ادامه ارائه خواستار تعیین تکلیف آنی خاک و نخاله‌های دپو شده توسط شرکتهای پیمانکار فعال ادارات گاز و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شد.

او تاکید کرد: درخواست استعلامات لازم تمامی فعالیت‌های عمرانی دستگاههای خدمات رسان از شرکت متبوع در حاشیه سد مهاباد و مجاری آبی شهرستان ضروری است.

کد خبر 2762572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha