ماجرای شرط کاشت نهال برای صدور شناسنامه در ایلام!

سرویس ایلام - اظهارنظر عجیب مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در خصوص شرط کاشت نهال برای صدور شناسنامه نوزدان تازه متولد شده ایلام امروز خبرساز شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام  از تفاهم نامه ای بین این اداره کل و سازمان ثبت احوال خبر داد که دریافت شناسنامه نوزادان منوط به کاشتن یک نهال شود!

در پایگاه خبری منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در این خصوص از قول پیرزادیان آمده است: «در تفاهم نامه مشترک فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و اداره کل ثبت احوال آمده است جهت اخذ شناسنامه هر نوزاد از خانواده آن ها دعوت به عمل می آید اقدام به کاشت درخت نمایند.»

این خبر در سایت منابع طبیعی بسیار کوتاه تنظیم شده است اما بی بی سی فارسی آن را با بندهایی دیگر نیز منتشر کرده و نوشته: «پیرزادیان درباره روند جدید اخذ شناسنامه در ایلام به خبرگزاری‌های ایران گفت: والدین باید استعلام اداره کل منابع طبیعی درباره کاشت درخت را به اداره ثبت احوال ارائه دهند. چنانچه خانواده نسبت به کاشت نهال اقدام نکرده باشند نمی توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند.»

بازتاب این خبر در برخی کانالهای خبری استان اما باعث شد مدیرکل ثبت احوال ایلام به آن واکنش نشان داده و ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: طرح کاشت نهال نوزاد متولد شده اختیاری است.

نجم الدین خسروی گفت: در راستای تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به همه نوزادانی که متولد می شوند نهال برای کاشت تعلق می گیرد.

وی افزود: در این طرح زیست محیطی به ازای تولد هر نوزاد و همزمان با صدور شناسنامه برای فرد متولد شده، به والدین وی یک نهال برای کاشت تعلق می گیرد.
خسروی ادامه داد: این طرح اختیاری است و خانواده ها در دریافت و کاشت نهال به نیت نوزاد خود مختار هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام یادآور شد: در این طرح خانواده ها با دریافت نهال، این بوته ها را زیر نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق از قبل تعیین شده کاشت خواهند کرد.

خسروی با بیان اینکه به طور میانگین در هر شبانه روز ۲۰ نوزاد در استان متولد می شود، یادآور شد: اگر برای بخشی از این نوزادان نهال کاشته شود، سرانه فضای سبز جنگلی استان افزایش می یابد.

وی بیان کرد: والدین نوزادهای متولد شده علاوه بر مناطق جنگلی تعیین شده از سوی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، در صورت داشتن حیاط و باغچه امکان کاشت نهال در منازل شخصی خود را دارا هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری این نهال ها با خانواده نوزادان متولد شده خواهد بود.

کد خبر 2762528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha