علت اصلی حادثه کوه قره جوغ در منطقه مخمور، عدم هماهنگی مشترک بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق بوده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس ستاد کل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان، گفت:علت اصلی حادثه کوه قره جوغ در منطقه مخمور، عدم هماهنگی مشترک بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق بوده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«شفق نیوز» سرشکر عیسی عزیز روزگذشته (پنجشنبه 4آبان 1402)در حاشیه مراسم خاکسپاری سرهنگ صالح زراری فرمانده تیپ 18 پیاده نیروهای پیشمرگه که بر اثر جراحات وارده در جریان درگیری‌های منطقه مخمور جان باخته است، در جمع خبرنگاران، افزود: در درگیری های اخیر بین پیشمرگه ها و نیروهای ارتش عراق از پیشمرگه ها کشته و 17 تن زخمی شدند که حال دو تن از آنها خوب نیست.

سرلشکر عیسی عزیر با بیان اینکه دلایل وقوع این حادثه بسیار زیاد است، اما دلیل نخست  عدم هماهنگی و تعجیل در سیطره بر مناطقی  است که حزب کارگران کردستان از آنجا عقب نشینی کرده  بود و به  هرج و مرج در منطقه انجامیده است، افزود: متأسفانه دست‌های خارجی منجر به وقوع این حادثه شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای پیشمرگه خاطرنشان کرد: «کمیته ای که در خصوص این حادثه از سوی  محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تشکیل شده است، ماموریت خود را به پایان رسانده و منتظر اعلام نتایج آن هستیم.»

گفتنی است که حزب کارگران کردستان در 19 اکتبر، خروج کامل نیروهای خود را از اردوگاه مخمور واقع در جنوب استان اربیل اعلام کرده بود.

کد خبر 2762426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha