امسال ۲۶۴ کیلومتر شبکه گاز در کردستان اجرا شد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: نیمه اول امسال، ۲۶۴ کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان انجام شد و این رقم اکنون به ۱۳ هزار و ۱۱۴ کیلومتر افزایش یافته است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: تعهدات سال ۱۴۰۲ شرکت گاز استان کردستان، اجرای ۵۳۳ کیلومتر شبکه گذاری بوده که حدود ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳ هزار و ۸۷ کیلومتر شبکه گاز در شهرها، ۹ هزار و ۲۵۷ کیلومتر در سطح روستاها و ۷۷۰ کیلومتر برای واحدهای صنعتی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به نصب ۳ هزار و ۸۴۷ علمک گاز در نیمه اول امسال اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۹۶ هزار و ۷۸ علمک در استان نصب شده که ۱۵۷ هزار و ۲۸ در شهرها، ۱۳۷ هزار و ۶۳۴ در روستاها و تعداد هزار و ۴۱۶ مورد هم در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

فعله گری ادامه داد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۴۰ روستای استان در دست اجراست و تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی به هزار و ۶۲۱ مورد رسید.

وی کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و یادآور شد: علاوه بر این گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها دارد.

کد خبر 2762224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha