مصرف ۱.۵ میلیارد مترمکعبی گاز توسط مشترکان کردستانی

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکین استان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ با مصرف یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۷۹ متر مکعب گاز طبیعی در تمام بخش ها فصل گرما را پشت سر گذاشته و قدم در فصل سرد گذاشتند.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ مشترکین شرکت گاز استان کردستان در تمام بخش ها در کل یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۴۰۲ متر مکعب گاز مصرف کرده بودند.

وی با بیان اینکه با مقایسه مصرف در ۶ ماهه اول سال جاری و سال گذشته افزایش مصرف ۶ درصدی مشاهده می شود، افزود: با ورود به آبان ماه هر سال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی چندین برابر می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد از سبد انرژی در کشور به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل های انرژی است و باید برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه ای ایجاد نشود.

فعله گری تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش ها را در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: مشترکین استان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۷۹ متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

وی به نکته بسیار مهم و اساسی در مورد راه اندازی وسایل گاز سوز اشاره کرد و یادآور شد: قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز حتما باید برای اطمینان نحوه کارکرد توسط کارشناسان فنی بازرسی و مسیر دودکش از لحاظ مسدود نبودن بازبینی شود.

کد خبر 2761908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha