گازسوز شدن رایگان بیش از ۶ هزار خودروی عمومی در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای آغاز اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرهای عمومی تا کنون، ‏بیش از ۶ هزار دستگاه خودرو در استان کردستان دوگانه سوز شده است.

به گزارش کرد پرس، جهانبخش نوکانی گفت: هم اکنون ۷ مرکز تبدیل خودروهای دوگانه سوز در استان کردستان فعال ‏بوده که ۳ مرکز آن در سنندج، ۲‏ مرکز در بیجار، یک مرکز‎ ‎در قروه و سقز به شهروندان ‏خدمات ارائه می دهند که با توجه به تداوم اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای ‏عمومی، صاحبان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی می توانند در سامانه ‏https://gcr.niopdc.ir‏ ثبت نام کنند.

وی به بازدیدهای دوره ‏ای کارشناسان این منطقه از ۵۴ جایگاه سی ان جی منطقه اشاره کرد و افزود: در راستای ‏تحقق حقوق شهروندی، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، توجه به مقررات ‏ایمنی و رعایت معیارهای اداره استاندارد و تعامل با اداره استاندارد، وضعیت استاندارد سازی جایگاه های استان مطلوب است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در ادامه به فعال بودن ۳۳۸ نازل در جایگاه های سی ان جی استان اشاره کرد و اظهار کرد: ‏کالیبراسیون دیسپنسرهای همه جایگاه ها انجام و گواهینامه سلامت از اداره استاندارد دریافت ‏کرده اند.

نوکانی با اشاره به ظرفیت مناسب ارائه سوخت سی ان جی در ۵۴ جایگاه به ‏شهروندان، ادامه داد: مصرف روزانه سی ان جی در استان کردستان ۴۹۰ هزار مترمکعب است ‏که با توجه به ظرفیت مصرف یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعبی سی ان جی در جایگاه های ‏استان، این میزان مصرف فقط ۴۰ درصد از ظرفیت ایجاد شده در این خصوص است.

وی با بیان مزایای اقتصادی و زیست ‏محیطی استفاده از سوخت سی ان جی، یادآور شد: این شرکت از ایجاد جایگاه سی ان جی توسط ‏سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان استقبال می کند و فرآیند ارائه مجوز برای احداث آن ‏را تسهیل کرده است.

کد خبر 2761714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha