آمریکا پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه را دو موجودیت جداگانه می داند

سرویس جهان- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک دو نهاد و موجودیت جدا از هم بوده و با هم ارتباط ندارند.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت وزارت خارجه آمریکا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد اگرچه آمریکا در مقابله با پ.ک.ک، همراه و همفکر با ترکیه است اما از نظر آمریکا پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه یا YPG دو نهاد جدا از هم هستند.

ودانت پاتل گفت موضع آمریکا همواره درباره پ.ک.ک صریح و روشن بوده چرا که آن را یک سازمان خارجی تروریستی می داند. آمریکا در مقابله با پ.ک.ک در کنار ترکیه متحد عضو ناتوی خود قرار دارد.

او با اشاره به این که آمریکا در گذشته و بر خلاف نظر ترکیه، نیروهای YPG را بخشی یا وابسته به پ.ک.ک ندانسته، تاکید کرد موضع آمریکا تغییری نکرده است.

ودانت پاتل درباره گزارشاتی پیرامون احتمال حمله نظامی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت: آمریکا نگران این موضوع است و از طرفین می خواهد به آتش بس احترام گذاشته و از تشدید تنش در این منطقه در سوریه خودداری کنند.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه روز گذشته از طرفین سوم در مقابله ترکیه با نیروهای پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه خواست مواظب باشند در حملات احتمالی علیه این نیروها کنار قرار نگیرند. خبرگزاری رویترز نوشت: منظور وزیر خارجه از این حرف نیروهای آمریکا، روسیه و فرانسه هستند که در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در برابر سوالی در مورد این که آیا از نظر آمریکا YPG تهدیدی برای ترکیه محسوب می شود یا خیر، گفت من نمی توانم چنین ارزیابی امنیتی در مورد این مسئله ارائه کنم.

کد خبر 2761605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha