بازی با مدیریتِ تنها میراث جهانی استان کردستان

سرانجام صلاحیت یکی از گزینه های پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان برای مدیریت پایگاه جهانی هورامان در استان در شورای انتصابات اداره کل پایگاه های میراث فرهنگی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سه ماه از استعفای مدیر پایگاه جهانی هورامان/اورامانات به عنوان یکی از مهمترین پرونده های ثبتی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو می گذرد. در این مدت در مکاتبات متعدد چندین نفر برای مدیریت این پایگاه از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان به وزارت معرفی شدند اما هر کدام به دلایلی در کمیته انتصابات رد شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان روزهای اخیر در گفتگو با برنامه گفتمان سیمای کردستان گفته بود که هورامان به بزرگترین چالش وی تبدیل شده و مستقیم به سنگ اندازی وزارت میراث فرهنگی در تصمیم گیری های خودش اشاره کرد.
مهرزاد در سخنانی متناقض که در گزارش قبلی نیز به آن اشاره شده بود، نه تنها از نقشه راه توسعه گردشگری کردستان چیزی بر زبان نیاورد بلکه کم کاری های صورت گرفته را نتیجه عدم همکاری سایر دستگاه ها از جمله وزارت خانه مطبوع خودشان عنوان کرد.
تاکید مدیرکل میراث فرهنگی کردستان برای سنگ اندازی وزارت میراث در روند تصمیم گیری هایش ما را بر آن داشت تا پیگیر روند انتصاب مدیر برای پایگاه هورامان باشیم.
بنا به اطلاع خبرنگار کردپرس، سرانجام یکی از گزینه های معرفی شده برای مدیریت پایگاه جهانی هورامان که واجد شرایط لازم بوده از سوی وزارتخانه مورد تایید قرار گرفته و به استان ابلاغ می شود.
اما تاکنون با گذشت بیش از ۱۰ روز اقدامی برای صدور حکم مدیریت پایگاه جهانی هورامان از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان صورت نگرفته است. این در حالی است که مدیر پایگاه هورامان در استان کرمانشاه با طی نمودن روال قانونی و بدور از بازی های سیاسی سه ماه است که فعالیت خود را شروع کرده و امورات پایگاه جهانی هورامان کرمانشاه بدون هیچ نقصی پیش می‌رود.
در مسیر انتصاب مدیر پایگاه هورامان استان کردستان وزارت میراث فرهنگی به وظیفه خود در بررسی و تایید گزینه معرفی شده اقدام کرده و تعلل در صدور حکم از سوی مدیریت میراث استان صورت گرفته است.
بر اساس شنیده ها برخی جریانات در داخل استان تلاش می کنند، گزینه دیگری مدیریت میراث جهانی هورامان در کردستان را بر عهده بگیرد و همین موضوع از دلایل اصلی تعلل مدیر کل میراث فرهنگی برای امضای حکم است.
ثبت جهانی هورامان به عنوان گنجینه‌ فرهنگی ایران اسلامی و مناطق کردنشین در فهرست آثار یونسکو، سرآغازی برای توسعه گردشگری، تعالی اقتصادی و رشد فرهنگ و ادبیات منطقه است و سیاسی بازی در انتصاب مدیر پایگاه هورامان تنها ضربه بر پیکر نحیف این میراث جهانی است.

کد خبر 2761007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha