دستگاه های اجرایی موظف به فراهم کردن زیرساخت واحدهای تولیدی هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: دستگاه های اجرایی موظف به فراهم کردن بسترها و زیرساخت های لازم برای فعالیت و تقویت واحدهای تولیدی هستند.

به گزارش کرد پرس، علی نوری در دویست و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که مختص به شهرستان قروه برگزار شد، گفت: استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های لازم است و باید با برنامه ریزی و بسترسازی های لازم از این ظرفیت ها به بهترین شکل بهره گرفت.

وی اظهار کرد: تقویت و فعال سازی واحدهای تولیدی بستر اشتغال و توسعه همه جانبه استان را به صورت متوازن فراهم می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: امروز از طرح های کشاورزی، صنعتی و واحدهای تولیدی بازدید شد که ۱۵ سال است، راکد مانده و خوشبختانه در این کارگروه در خصوص آغاز به کار آنها مصوباتی صورت گرفت که انتظار می رود در آینده نزدیک بستر فعالیت آنها فراهم شود.

نوری با اشاره به این مطلب که شخصاً یک ماه دیگر پیگیر روند پیشرفت مصوبات این کارگروه خواهم بود، ادامه داد: مصوبات در جلسات باید به صورت مستمر پیگیری شود تا نتیجه مطلوب برای فعال سازی واحدهای تولیدی به دست بیاید.

وی یادآور شد: تاکنون ۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دوشنبه های تولید برگزار شده که بیش از ۲۰۰ مصوبه داشته که ۱۲۸ مصوبه اجرایی و ۷۲ درصد در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کردستان بیان کرد: با پیگیری های اعضای کارگروه در آینده نزدیک شاهد تحول و تقویت واحدهای تولیدی در سطح استان خواهیم بود.

رفع موانع پیش روی تولید با نهضت دوشنبه های تولید در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه گفت: نهضت دوشنبه های تولید تاکنون توانسته موانع و مشکلات پیش روی تولید در استان را به صورت چشم گیری رفع کند.

بختیار خلیقی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر تثبیت اشتغال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ثبت شده است، اظهار کرد: با مصوبات در دست اقدام و پیگیری های لازم، امیدواریم ۲۳ هزار و ۴۶۴ نفر شغل توسط این کارگروه در استان تثبیت شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان برگزار شده است، افزود: خوشبختانه نهضت دوشنبه های تولید تاکنون توانسته موانع و مشکلات پیش روی تولید در استان را به صورت چشم گیری رفع کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تاکنون هزار و ۷۵۲ پرونده مطرح شده که ۳ هزار و ۷۴ مصوبه داشته و در کل دویست و سه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۷۱ درصد مصوبات انجام شده و ۲۹ درصد هم در دست اقدام است.

خلیقی با اشاره به اینکه با ورود معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان و توجه ویژه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خوشبختانه در استان شاهد رونق و تحول در امر تولید بوده ایم، یادآور شد: هر یک از متقاضیان در سامانه تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به ثبت تقاضا اقدام کنند، دبیرخانه سریعا نسبت به تشکیل جلسات کارگروه کارشناسی اقدام کرده و مشکلات آنها بررسی و رصد می شود.

گفتنی است در این جلسه مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور قروه، شرکت پرورش گوسفند داشتی فراژن، گلخانه آمیزه طبیعت، مجتمع فرو آلیاژ برسم لعل قروه (ذوب آهن سابق)، شرکت پاسارگاد شیمی خاورمیانه، واحد تولیدی دیاک و نمک قروه و همچنین نساجی قروه مطرح شد و نسبت به رفع موانع پیش روی این واحدهای تصمیم گیری و مصوباتی صادر شد.

کد خبر 2760922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha