عایدات اربعین برای مددجویان ایلامی

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: این نهاد بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده و با استفاده از ظرفیت اربعین، برنامه های گوناگونی را برای بهره مندی خانواده های نیازمند و مددجو تدارک دیده است.

رضا طاهری در بازدید از نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی مددجویان شهرستان چرداول که در مسیر زائران اربعین در شهر شباب برپا شده است گفت: هدف ازبرپایی این نمایشگاهها که در چند شهرستان استان راه اندازی شده اند این است که خانواده های مددجو با استفاده حضور زائران اربعین بتوانند از طریق این نمایشگاهها با فروش محصولات و تولیدات خود کسب درآمد کنند.

رضا طاهری راه اندازی پایگاههای حامی یابی در کنار این نمایشگاهها و همچنین ورودی و خروجی های استان و خصوصاً مرز مهران را از دیگر برنامه های امداد در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این طرح نیز با استقبال زائران اربعین همراه بوده و در این مدت بسیاری از کودکان یتیم و نیازمند مددجو صاحب حامی شده اند.

وی همچنین گفت: راه اندازی پایگاههای خیر و احسان با هدف جمع آوری صدقات و کمک های نقدی زائران اربعین در مرز مهران و دیگر مسیرهای گذر زائران اربعین از جمله دیگر برنامه های کمیته امداد بوده که پیش بینی شده است بیش از 2 میلیارد تومان صدقه و کمک نقدی از این پایگاهها جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کمک به زائران در راه مانده و نیازمند کمک برای بازگشت به شهرستانهای محل سکونت خود در قالب کمک ابن سبیل را از جمله دیگر برنامه های کمیته امداد در اربعین عنوان کرد و گفت: روزانه از طریق پایگاه این نهاد در پایانه برکت با مشارکت خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام«ره» به زائران در راه مانده ای که برای بازگشت به محل سکونت خود مدارکشان مفقود وکرایه اتوبوس ندارند پس از احراز قطعی نیازمند بودن آنان کمک نقدی صورت می گیرد.

طاهری به برنامه این نهاد برای اعزام مددجویان به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: از طریق این طرح به مددجویانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات داشته باشند با مشارکت خیرین مساعدت مالی به عمل می آید.

کد خبر 2760443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha