استاندار کردستان: علاوه بر سوادآموزی به بازآموزی هم نیاز داریم

استاندار کردستان گفت: والدین باید توجه داشته باشند که بازماندن فرزندان آنها از تحصیل آینده فرزندانشان را با خطر جدی مواجه می کند لذا امروز با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جامعه نه تنها به سواد بلکه به بازآموزی هم نیاز داریم.

به گزارش کردپرس، اسماعیل زارعی کوشا در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند در آموزش و پرورش استان که  با هدف جذب و شناسایی بازماندگان و تارکان از تحصیل در حال انجام است اظهار کرد: برای جذب دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده اند باید بر روی علت‌ها متمرکز شد و با ارتباط گیری با والدین و دانش‌آموزان و تفهیم آنان آمار تارکان و بازماندگان را کاهش داد.

وی با اشاره به فرهنگ ناصحیح در جامعه مبنی بر اینکه تحصیل حتما منجر به شغل شود، افزود: این مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود که برای بهتر زیستن نیاز به تحصیل داریم و شغل فقط بخشی از این زندگی بوده و این مهم نیازمند ورود رسانه‌ها و گروه های اجتماعی است که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خانواده‌ها و دانش اموزان را توجیه کنند.

استاندار کردستان بر بسط دادن کار خیر در آموزش و پرورش و ورود خیرین به حوزه فرهنگی و توجیه والدین مبنی بر اینکه بازماندن از تحصیل آینده فرزندانشان را با خطر جدی مواجه می کند، گفت: امروز با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جامعه نه تنها به سواد بلکه به بازآموزی هم نیاز داریم.

وی ادامه داد: خانواده ها باید تفهیم شوند که هوش مصنوعی در ۱۰ سال آینده کاری می کند که بسیاری از شغل های کاذب و غیرکاذب از بین خواهد رفت و موضوعیتی نخواهد داشت، بنابراین تحصیل کف نیاز فردای فرزندان ما است و باید با تمام توان در جذب بازماندگان و تارکان از تحصیل تلاش کنیم.

زارعی کوشا در ادامه با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و بخش‌ها و اجرایی کردن مصوبات، اظهار کرد: در حال حاضر در پروژه‌های عمرانی نوسازی مدارس تحرک خوبی صورت گرفته، این روند باید تداوم داشته باشد.

وی همچنین با انتقاد از عدم آماده‌سازی پروژه آموزشی نایسر تاکید کرد: این پروژه و پروژه‌های دیگری که برای اول مهر نیاز است باید با جدیت پیگیر شده و همزمان با اول مهر آماده ورود دانش‌آموزان باشد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود طرح یار مهربان و ایجاد کتابخانه‌ مدرسه ای را اقدامی بسیار خوب اعلام کرد و گفت: این طرح نیز با جدیت پیگیری شود و در طراحی احداث مدارس ایجاد کتابخانه در زمره نیازهای اصلی مدارس قرار گیرد.

کد خبر 2760343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha