موقعیت فرهنگی رسانه ای کردستان یک موقعیت برجسته است

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موقعیت فرهنگی رسانه ای کردستان یک موقعیت برجسته است و برای حفظ این ظرفیت و موقعیت باید تلاش بیشتری شکل گیرد و برنامه ریزی و هدفگذاری برای ادامه این روند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش کرد پرس، فرشاد مهدی پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: بر خلاف آنچه که تصور می شود بین کردستان و دیگر نقاط کشور یک از هم گسیختگی وجود دارد، اما این مسئله دقیقا خلاف موقعیت و زیست بومی است که در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: همبستگی که بین مردم این استان و سایر مردمان کشور وجود دارد بسیار مثال زدنی است، به طوری که در چند باری که به این استان به واسطه رویدادهای فرهنگی و هنری متفاوت سفر داشته ام، حضور هنرمندان و فرهنگ دوستان نقاط مختلف کشور را در این استان به چشم دیده ام.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این رویداد فرهنگی و جشنواره رسانه های استان نیز به طور قابل توجهی با حضور پررنگ اهالی رسانه مواجه بوده و اهالی فرهنگ و رسانه نشان دادند که نگاه ها باید به این استان فرهنگی تغییر کند.

مهدی پور ادامه داد: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یک نگاه متفاوت به استان کردستان وجود دارد و از ظرفیت رسانه و تبلیغاتی این استان نیز سعی می شود به نحو مطلوبی بهره برداری شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۰ مجوز نشریه در این استان صادر شده و این نشان می دهد پویایی و ثبات فکری و ذهنی مناسبی در بین اهالی رسانه و مردم این استان وجود دارد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موقعیت فرهنگی رسانه ای کردستان یک موقعیت برجسته است و برای حفظ این ظرفیت و موقعیت باید تلاش بیشتری شکل گیرد و برنامه ریزی و هدفگذاری برای ادامه این روند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مهدی پور گفت: توسعه سواد رسانه ای در تمامی سطوح یک امر غیرقابل اجتناب است و همین مسئله می تواند در پایداری فعالیت های فرهنگی و رسانه ای کردستان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی اظهار کرد: توجه به موقعیت فراملی استان در رسانه های این منطقه نیز بسیار با اهمیت است چرا که در سال های گذشته شاهد بودیم علیرغم اینکه یک خانم کرد در فرانسه کشته شد هیچکدام از رسانه های این استان به این مسئله نپرداختند در حالی که وقتی معکوس این اتفاق در ایران افتاد، همه دیدیم که رسانه های فرانسه چگونه با این مسئله برخورد کردند و همین مسئله نقش آفرینی رسانه ها در موقعیت های مختلف را به خوبی به نمایش می گذارد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کردستان، استانی سرسبز و گردشگر پذیری است که اگر رسانه ها به خوبی به معرفی این ظرفیت ها ورود کنند، شاهد سرمایه گذاری و پویایی اقتصاد و توسعه همه جانبه خواهیم بود.

کد خبر 2760097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha