۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
روسای مشترک جدید HDP انتخاب شدند

سرویس ترکیه - در چهارمین کنگره فوق‌العاده HDP «سلطان اوزجان» و «جاهد کرکازاک» به عنوان روسای مشترک جدید HDP انتخاب شدند.

به گزارش کردپرس، در چهارمین کنگره فوق‌العاده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در مرکز تجارت جهانی واقع در آنکارا برگزار شد، «سلطان اوزجان» و «جاهد کرکازاک» به عنوان روسای مشترک جدید HDP انتخاب شدند.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، HDP چهارمین کنگره فوق العاده خود را در مرکز تجارت جهانی در آنکارا برگزار کرد.

در رای‌گیری برگزار شده این حزب، اکثر ۹۰۴ نماینده HDP رأی دادند و سلطان اوزجان و جاهد کرکازاک را به عنوان روسای مشترک HDP انتخاب کردند.

سلطان اوزجان، رئیس مشترک HDP در سخنانی پس از انتخاب شدن اظهار داشت که HDP به مبارزه خود به همراه حزب چپ سبز ادامه خواهد داد و همه موانع موجود را از بین خواهد برد.

جاهد کرکازاک، دیگر رئیس مشترک انتخاب شده نیز در سخنانی گفت که آنها زندگی جدید و آزادانه‌ای را با هم خواهند ساخت و افزود: «بگذارید واهمه کسانی که به مسیر ما برای رسیدن به زندگی آزاد حمله می‌کنند ادامه یابد.»

همچنین در این کنگره، هیئت های اجرایی مجلس حزب (PM) و هیأت اجرایی HDP نیز مشخص شدند.

گفتنی است، کنگره HDP که سال گذشته با شور و هیجان زیادی برگزار شده بود، امسال بی صدا و در بی خبری کامل در یک سالن اجتماعات کوچک برگزار شد.

حزب دموکراتیک خلق ها در ماه می گذشته در حالی به مصاف انتخابات رفت که خطر انحلال آن را تهدید می کرد. مقامات حزب چاره ای نداشتند جز این که نامزدهای خود برای شرکت در انتخابات نمایندگان مجلس را ذیل نام حزب چپ سبز، حزب آلترناتیو HDP به مجلس ترکیه بفرستند. 

پس از شکست انتخاباتی اپوزیسیون در انتخابات ماه می ترکیه، انتقادات شدیدی دامن رؤسای حزب را گرفت و دو دستگی در میان اعضا و طرفداران آن رخ داد.

پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک اعلام کردند که با رفتن به کنگره زودهنگام از ریاست حزب کناره گیری خواهند کرد. به این ترتیب حزب روند کنگره را آغاز کرد و امروز در بی خبری تمام کنگره را برگزار کرد. 

رؤسای مشترک حزب در یک انتخابات داخلی فرمالیته عوض شدند و در نهایت حزب به طور فرمالیته به فعالیت خود ادامه خواهد داد. با این حال همانطور که مقامات HDP پیشتر اعلام کرده اند، این حزب تمام فعالیت های سیاسی خود را به حزب جپ سبز واگذار کرده است.

حزب چپ سبز قرار است در ماه پیش رو، کنگره بزرگ خود را برگزار کرده و در این کنگره رؤسای مشترک اصلی حزب جایگزین HDP انتخاب شوند. در این کنگره همچنین اساسنامه و نام حزب چپ سبز نیز تغییر خواهد کرد.

کد خبر 2760047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha