۶۳ درصد از مودیان کردستان از پرداخت مالیات معاف شدند

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: حدود ۶۳ درصد از مودیان استان که امسال از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده اند از پرداخت مالیات معاف شدند.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری با اشاره به اینکه بیشتر مودیان مالیاتی استان با بهره مندی تسهیلاتی مانند تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم از پرداخت مالیات معاف شدند، گفت: ۶ درصد از مودیان استان به تعداد ۵ هزار و ۹۳۱ نفر مالیات پرداختی آنها افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار کرد: حدود ۱۱ درصد مودیان استان که از تسهیلات تبصره ماده صد استفاده کرده اند مالیات کمتر از ۱۰ میلیون ریال پرداخت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: ۸ درصد مودیان استان هم مالیات بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال ، ۴.۸ درصد مودیان مالیات ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال و ۷ درصد مودیان هم مالیات ۵ تا ۱۰ میلیون ریال پرداخت کرده اند.

فعله گری با اشاره به اینکه مودیان مالیاتی کردستان از لحاظ فرهنگ مالیاتی در کشور نمونه هستند، ادامه داد: تعداد افرادی که امسال از تسهیلات تبصره ماده صد قانون مالیات مستقیم استفاده کرده اند نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی آثار زیانباری بر روی اقتصاد دارد، یادآور شد: سازمان امور مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی اجرای پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با اجرای این قانون تعداد زیادی مودی مالیاتی جدید در سطح کشور و به تبع آن، استان شناسایی شدند.

فعله گری با بیان اینکه مالیات وقتی متناسب با درآمد اشخاص گرفته شود عدالت مالیاتی هم محقق می شود، گفت: بی شک اگر به طور کامل این قانون به اجرا درآید تحول بزرگی در زمینه مالیات روی می دهد.

کد خبر 2759971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha