5 تن از فرماندهان عالی رتبه پلیس که توسط سویلو تعلیق شده بودند، به کار خود بازگشتند

سرویس ترکیه - با دستور علی یرلی کایا وزیر کشور جدید ترکیه، 5 تن از مدیران عالی رتبه پلیس که توسط سلیمان سویلو از مناصب خود تعلیق شده بودند، به سر کارشان بازگردانده شدند.

به گزارش کردپرس، پس از انتخابات ماه می و با روی کار آمدن علی یرلی کایا  وزیر کشور جدید ترکیه این وزارتخانه شروع به برخی تغییرات در ساختار مدیریتی خود کرد. یکی از این تصمیمات «بازگرداندن» برخی از نیروهای ارشد این وزارتخانه بود که در زمان تصدی وزارت کشور توسط سلیمان سویلو وزیر کشور سابق، برکنار و یا به اجبار بازنشسته شده بودند.

بنا بر گزارش شبکه خبرترک، 14 مدیر عالی رتبه پلیس ترکیه که به همین ترتیب با دستور سویلو از مناصب خود کنار گذاشته شده بودند، با دستور یرلی کایا و احکام قضائی، به سر کار خود بازگشتند.

این 14 مدیر عالی رتبه پلیس، پس از اعاده مناصبشان به سر کار خود در سه بخش هیأت استراتژیک پلیس، هیات نظارت نیروهای پلیس ویژه و نهاد بازرسی پلیس بازگشتند. 

علاوه بر نیروهای ارشد پلیس در مرکز ریاست آن، 24 مدیر ارشد و فرمانده عالی رتبه پلیس نیز به سر کارهای خود در مراکز استانی پلیس در آدانا، آنتالیا، بورسا، استانبول و ازمیر بازگشتند.

گفتنی است، دولت ترکیه در تلاش است تا نشان دهد که پس از سویلو دارد، سیستم بد نام وزارت کشور را پاکسازی و بازسازی کرده و نیروهای سالم را به سر کارهای خود بر می گرداند. دولت ترکیه با این کار می خواهد یکی دیگر از شروط عضویت در اتحادیه اروپا را به جای بیاورد. از سوی دیگر اخبار غیر رسمی بسیاری در فضای رسانه ای ترکیه از وجود اختلافات عمیق و رقابت میان شخص یرلی کایا و سویلو خبر می دهند. اخباری که اگرچه صحت و سقم آنها محل تردید است، اما نشانه ها حاکی از احتمال درست بودن آنها هستند.

کد خبر 2759806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha