تردد نخستین دسته زائرین اربعین از مرز تمرچین آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار پیرانشهر گفت: تردد نخستین دسته از زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین این شهرستان از آغاز شد ضمن اینکه امکان تردد ۲۴ ساعته از این مرز نیز فراهم است.

به گزارش کردپرس، خضر کاک‌درویشی اظهار کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم تردد زایران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و هم اکنون تعداد گیت‌های خروجی در این پایانه مرزی به ۳۵ گیت افزایش یافته و طبق پیش بینی‌های انجام شده در اوج ترافیک ورود زائران، زمان پذیرش و خروج هر زائر بسیار کوتاه و در حدود چند دقیقه خواهد بود.

فرماندار پیرانشهر ادامه داد: هم اکنون ۱۶ موکب پذیرایی از زائران در شهرستان برپا شده که ظرفیت تهیه ۶۰ هزار پرس روزانه غذا، اسکان ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر در شب را دارند و پارکینگ کارخانه قند پیرانشهر با ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه خودرو نیز برای زائران در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: هم اکنون جاده دسترسی به این شهرستان از سه راهی پسوه تا پیرانشهر به صورت چهار بانده ارتقا یافته و روشنایی جاده پیرانشهر تا مرز تمرچین به طول ۱۱ کیلومتر نیز به پایان رسیده و تمام نقاط حادثه خیز این مسیر نیز ایمن سازی شده است.

کاک‌درویشی گفت: تمامی امکانات مورد نیاز برای حضور و تردد زائران در این شهرستان مهیا شده و دکل‌های ثابت و سیار مخابرات برای دسترسی به تلفن و اینترنت به اندازی کافی در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین مستقر شده است.

وی تاکید کرد: مکان‌های لازم برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی، استقرار حمام و سرویس بهداشتی سیار و ثابت به اندازه کافی در مسیر تردد زائران تعبیه شده و آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی استقرار یافته‌اند.

کاک درویشی گفت: خوشبختانه شرایط آب و هوایی این شهرستان که در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، موجب شده تا زائران با مشکل گرما که در سایر مرزها وجود دارد در این مرز و مسیر منتهی به عتبات عالیات در کشور عراق مواجه نشوند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۷۰ هزار زائر از مرز تمرچین راهی کربلا معلی شدند ابراز امیدوری کرد امسال مرز تمرچین پیرانشهر میزبان بیش از ۵۰۰ هزار زائر از استان‌های شمال‌غرب کشور باشد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد  و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.
 

کد خبر 2759722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha