کشف ۴۲۰ کیلوگرمی مواد مخدر در کردستان/کاهش ۳۳ درصدی نزاع دسته جمعی

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مرداد ماه ۴۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده و در این راستا حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شده اند.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: پلیس راهور کشور برای رانندگانی که از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه در جاده های کشور تردد داشتند و تخلفی نداشتند برای ۲۰۰ نفر جوایزی را در نظر گرفته بود که یکی از شهروندان کردستانی در این برنامه برنده یک دستگاه موتور سیکلت شده است.

وی به آمار جرایم صورت گرفته در کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: کردستان از لحاظ جمعیتی در رده ۱۶ کشور قرار داده اما از لحاظ وقوع جرایم جزو استان های آخر کشور هستیم.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه ۴۴ درصد جرایم به وقوع پیوسته در سطح استان مربوط به سنندج است، افزود: ۵۵ درصد سرقت های استان درسنندج به وقوع می پیوندد.

سردار آزادی با بیان اینکه در بحث نزاع دسته جمعی ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش جرم داشته ایم، ادامه داد: در نزاع فردی ۲ درصد افزایش داشته ایم.

وی به جرایم رایانه ای اشاره کرد و بیان کرد: در این حوزه ۱۸ درصد کاهش جرم داشته ایم و در نهایت نیز ۸۹ درصد جرایم به وقوع پیوسته منجر به کشف می شود.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در ۴ ماه و ۲۰ روز گذشته ۴۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده و در این راستا یک هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شدند که ۸۰۰ نفر آنان را معتادان متجاهر تشکیل داده که به کمپ های ترک اعتیاد و ماده ۱۶ تحویل داده شدند.

سردار آزادی افزود: در بحث تصادفات ۱۴ درصد کاهش داشته ایم که ۲۰ نفر کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل در تصادفات رانندگی فوت کرده اند.

وی اظهار کرد: در بحث اربعین نیز با توجه به اینکه سال دوم تردد زوار از مرز باشماق مریوان صورت می گیرد، از ۲۵ مرداد ماه قرارگاه نیروی انتظامی در مرز مستقر می شود تا خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه دهد.

کد خبر 2759400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha