نوری: شایعه افزایش قیمت نان در کردستان واقعیت ندارد/شهروندان تخلف را به تعزیرات گزارش دهند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هرگونه شایعه پیرامون افزایش قیمت نان را در استان رد کرد و گفت: تیم نظارت و بازرسی اقتصادی استانداری بعد از داغ شدن بازار شایعه، موضوع را در سطح استان رصد و پایش میدانی کردند و موردی دال بر اثبات شایعه مشاهده نشد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری در گفت و گو با شبکه تلویزیونی کردستان، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هر نوع تخلف افزایش قیمت نان حتما مورد را به شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا سریعا، رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین زمان افزایش قیمت نان کی بوده است؟، افزود: دولت در اسفندماه سال ۱۴۰۰ مصوبه افزایش نرخ نان را به صورت قانونی اعلام کرده است و قیمت عرضه نان همان قیمت مصوب دولت است و خارج از این نرخ تعیین شده، تخلف تلقی می شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان قیمت هر قرص نان لواش نوع یک در اوزان ۱۶۰ گرمی ۴۰۰ تومان، سنگگ ۴۵۰ گرمی ۱۷۰۰ تومان، بربری ۳۵۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان و تافتون ۲۸۰ گرمی را ۷۰۰ تومان عنوان کرد و اظهار کرد: قیمت نان لواش نوع دوم به دلیل کیفیت گندم و مرغوبیت آرد ۴۰۰ تومان، سنگگ ۲ هزار تومان، بربری ۱۷۰۰ تومان و تافتون ۹۰۰ تومان عرضه می شود.

نوری قیمت تمام شده گندم برای دولت را ۱۵ هزار و ۵۰۰ اعلام کرد که با پرداخت یارانه ۹۵ درصدی دولت، هم اکنون گندم با نرخ ۶۶۵ تومان عرضه می شود.

وی پیرامون افزایش قیمت نان به تصریح گفت که دولت هیچ گونه تصمیمی برای افزایش نرخ نان  ندارد و هر مصوبه ای نیز از طریق رسانه های رسمی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 2759214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha