افزایش ۹ درصدی مصرف گازطبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری تقاضا برای مصرف گاز طبیعی توسط نیروگاه ها را اجتناب ناپذیر تلقی کرد و گفت: به علت شروع فصل گرما، رشد روز افزون تقاضای مصرف انرژی الکتریکی و با توجه به سهم عمده نیروگاه های حرارتی از جمله نیروگاه های گازی در تولید برق کشور نیاز این صنعت به گازطبیعی را با رشد سرسام آوری روبرو ساخته است.

وی در مورد مصرف ۳ ماهه اول سال جاری نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج، اظهار کرد: میزان مصرف در ۳ ماهه اول سال جاری ۳۷۳ میلیون و  ۹۴ هزار متر مکعب بوده در حالیکه این میزان مصرف درمدت مشابه سال ۱۴۰۱ برابر با   ۳۴۲ میلیون و ۴۳۵ هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی را ضروری دانست و افزود: در فصل گرما به علت استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق به شدت و با شیب بسیار تندی افزایش می یابد و این امر موجب استفاده بیشتر نیروگاه ها از گاز طبیعی است و با این شدت مصرف دیگر نسل آینده منابعی برای مصرف در اختیار نخواهد داشت.

کد خبر 2758720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha