احتمالا برخی شهرداری ها به حزب خوب واگذار می شوند

سرویس ترکیه - رسانه های نزدیک به اپوزیسیون ترکیه از توافقات جدید بین دو رهبر اصلی اپوزیسیون بر سر ائتلاف در انتخابات ماه مارس خبر دادند.

به گزارش کردپرس، برخی رسانه های نزدیک به اپوزیسیون ترکیه امروز از توافقات جدید بین دو حزب اصلی اپوزیسیون یعنی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و حزب خوب خبر دادند. بر اساس این اخبار این دو حزب قرار است در انتخابات شهرداری ها یک بار دیگر با یکدیگر ائتلاف کنند.

بنا بر گزارش آرتی گرچک، CHP و حزب خوب یک بار دیگر بر سر همکاری در انتخابات شهرداری ها که در مارس 2024 برگزار می شود، به توافق رسیده اند. اخبار پشت صحنه سیاست ترکیه خبر از حمایت CHP از حزب خوب برای شرکت در انتخبات شهرداری ها در برخی استان های ترکیه می دهند.

در همین زمینه صفا اویار ستون نویس روزنامه جمهوریت، اخیرا کمال قلیچداراوغلو، رئیس CHP و مرال آکشنر، رئیس حزب خوب با یکدیگر دیدار کرده و برنامه شرکت در انتخابات شهرداری ها را کلید زده اند.

اخبار پشت صحنه اپوزیسیون ترکیه حاکی از این هستند که حزب خوب خواستار به دست گرفتن شهرداری های مهمی از جمله کلان شهرهای آدانا، مرسین و مانیسا شده است و CHP قرار است در این زمینه از حزب خوب حمایت کند.

این اخبار هنوز به طور رسمی از سوی رهبران اپوزیسیون اعلام نشده است. با این حال آنگونه که به نظر می رسد، پس از شکست سختی که در انتخابات ماه می رخ داد، رهبران اپوزیسیون چاره ای جز ادامه همکاری با یکدیگر برای حفظ رای دهندگان خود ندارند.

کد خبر 2758343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha