احداث ۱۳ هزار مترمکعب مخزن برای پایداری آب شرب سنندج

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: عملیات اجرای ۱۳ هزار مترمکعب مخزن که ۵ هزار مترمکعب آن در تابستان وارد مدار شده با هدف پایداری آب شرب شهر سنندج در حال انجام است.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد گفت: استان کردستان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۱.۳ میلیون نفر در حوزه شهری و شامل ۳۴ شهر و مابقی در حوزه روستاها و شامل یک هزار و ۶۷۷ روستا زندگی می کنند و ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۷۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آب هستند.

وی افزود: مهمترین و بزرگترین شهر استان، سنندج بوده که ۱۷۱ هزار فقره انشعاب آب در شهرستان سنندج تحت پوشش خدمات شرکت در بحث تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار هستند و متوسط نیاز آب شرب شهر سنندج ۲ هزار لیتر بر ثانیه است که در زمان اوج مصرف در فصل گرم امسال این نیاز به ۲ هزار و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: اقدامات موثری برای حفظ پایداری آب شرب در شهر سنندج انجام شده و در حال اجرا است که شامل بازسازی و نوسازی ایستگاه پمپاژ پل شیخ، اجرای خطوط اصلی شبکه و بین مخازن از جمله خط انتقال دوشان، بلوار دکتر حسینی و خط انتقال آساوله و برنامه ریزی برای ساخت ۱۳ هزار مترمکعب مخازن که ۵ هزار مترمکعب در تابستان جاری وارد مدار شده است، بخشی از این اقدامات است.

فرهاد پایدارسازی شبکه توزیع آب به صورت مستمر، زون بندی شبکه آبرسانی و همچنین اصلاح و توسعه ۱۲ کیلومتر شبکه و انشعابات را از دیگر برنامه های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در شهر سنندج برای ایام تابستان و فصل گرما عنوان کرد.

کد خبر 2758335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha