سرهنگ ارتش ترکیه که متهم به تجاوز به سربازانش است، راهی دادگاه شد

سرویس ترکیه - سرهنگ ارتش ترکیه که به تجاوز به سربازان متهم شده است، در دادگاه ادعای بیگناهی کرد.

به گزارش کردپرس، فخری جان چاغلار سرهنگ ارتش ترکیه فرمانده پادگان مرکزی ساکاریا که به اتهام تجاوز و استثمار جنسی 15 سرباز ارتش ترکیه در دادگاه حضور پیدا کرده بود، در دفاعیات خود این اتهامات را بی اساس خواند و آن را توطئه روزنامه نگاران طرفدار جماعت فتو (جماعت فتح الله گولن) خواند. 

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پس از اعلام شکایت 3 تن از سربازان پادگان ساکاریا علیه سرهنگ چاغلار در هفتم اکتبر 2022، دادستانی ساکاریا پرونده تحقیقات قضائی علیه این فرمانده نظامی آغاز کرد. بر اساس تحقیقات این پرونده سرهنگ چاغلار متهم به تجاوز و استثمار جنسی علیه دست کم 15 تن از سربازان زیر دست خود است.

چاغلار که اکنون 9 ماه است در زندان به سر می برد، در دفاعیات خود در دادگاه، آزار جنسی علیه سربازان را رد کرد و دلیل این اتهامات را «توطئه سازمان تروریستی علیه یک فرمانده جنگی ثابت قدم» دانست. چاغلار گفت: «چون من علیه سازمان های تروریستی جنگیده ام در حال حاضر در این دادکاه محاکمه می شوم. من به دلیل بیماری ام از سربازان خواسته بودم که من را ماساژ دهند و ممکن است که این کار آنها را ناراحت کرده باشد.»

او مدعی شد که 4 روز پس از دستگیری اش جوهری گوون روزنامه نگار افشاگر ترکیه که در برلین به سر می برد، اتهامات این پرونده علیه او را در گزارش های خود آورده است. چاغلار با بیان این که محتویات پرونده اش محرمانه بوده است، اطلاع از محتوای این پرونده توسط گوون را توطئه جماعت گولن علیه خودش اعلام کرد و گفت که در این پرونده آن کسی که قربانی است خودش است.

کد خبر 2758248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha