مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر گازرسانی به ۶۷ روستای استان در دستور کار است که تا پایان هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله‌گری گفت: از هزار و ۶۴۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تاکنون به هزار و ۵۷۹ روستا گازرسانی شده است.

وی به بهره‌مندی ۳۳ شهر کردستان از گاز طبیعی اشاره داشت و افزود: گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی کشور با آغاز به کار دولت سیزدهم با شتاب و اولویت بیشتری از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران پیگیری شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: کردستان به عنوان یکی از مناطق هم‌مرز با کشور عراق دارای ارتفاعات، دامنه‌ها و رشته‌کوه‌های متعدد و زمستان‌های سرد و طولانی دارد، از این رو تامین سوخت مناطق روستایی این استان به دلیل سردسیر بودن و بارش شدید برف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فعله‌گری ادامه داد: تاکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده است و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستاها است که باتوجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن روستاهای استان، این عملکرد بسیار مطلوب است.

کد خبر 2757940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha