ارزیابی جهش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در کردستان آغاز شد

ارزیابی هوشی، روانی دانش آموزان دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی از روز دوشنبه به مدت یک ماه در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم وجهش برای بار دوم با رعایت شرایط ومشروط به رای کمیسیون (منطقه) و سایر مقررات مربوط است.

طالب محمدی با بیان اینکه جهش از پایه اول به سوم وجهش برای بار دوم مشروط به اخذ رای کمیسیون و ثبت شماره و تاریخ آن در سامانه سیدا خواهد بود، افزود: مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی پس از دریافت درخواست کتبی ولی دانش آموز(با سطح پیشرفت خیلی خوب)، بررسی در شورای مدرسه ودر صورت نیاز تأیید کمیسیون خاص در سامانه سیدا نسبت به ثبت مجوز اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: مدیران مدارس در مرحله بعد با ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir)  نسبت به تایید صحت اطلاعات دانش آموز اقدام کرده، سپس اولیا با ورود به سامانه فوق نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام، پرداخت ورزرو نوبت اقدام می کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند، یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می روند.

محمدی یادآور شد: ارزیابی هوشی، روانی متقاضیان جهش تحصیلی صرفا با مقیاس اعلام شده توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی انجام می شود و با توجه به هوشمند بودن سیستم، نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خودی برنامه های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین تر طی کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم گیری کنند.

کد خبر 2757500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha