رفع مشکل ۱۶ تعاونی مسکن در ارومیه پس از سال ها انتظار

سرویس آذربایجان‌غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از رفع مشکلات ١٦ تعاونی مسکن در ارومیه خبر داد و گفت: مشکل این تعاونی ها با بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ عضو و مساحت بیش از ۳۶۴ هکتار، سال‌ها دستگاه قضایی را درگیر خود کرده و باعث نارضایتی برای اعضای این تعاونی‌ها شده است.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی با اشاره به رفع مشکل ۱۶ تعاونی مسکن اظهار کرد: در جلسه که با حضور استاندار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران مرتبط در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد؛ مشکلات فی مابین اداره راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیرامون تعاونی‌های ۱۱ گانه شهر گلمان با ۹ هزار عضو، مشکلات سازمان همیاری با اعضای تعاونی‌های متین افق - منتظران مهدی و اراضی پلاک ۲۸ و مشکلات فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی، همیاری، منابع طبیعی و تعاونی توحید مطرح شد.

عتباتی گفت: پس از بحث و تبادل نظر راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه و مصوباتی به تصویب رسید؛ از جمله این مصوبات این بود که در مورد تعاونی‌های ۱۱ گانه گلمان مقرر شد حسب نقطه‌نظرات دستگاه قضایی، استانداری و بازرسی رای قطعی شعبه ۵۴ دادگاه ویژه اصل ۴۹ که بیانگر مالکیت این تعاونی‌های بر زمین‌های مورد اختلاف است و حسب توافقنامه سال ۱۳۹۷ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) باید موجبات انتقال اسناد را به نام تعاونی‌ها را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: درخصوص تعاونی متین افق منتظران مهدی نیز مصوب شد هیئت کارشناسی حدود پلاک ۵۱۶ را مشخص س و صدور سند در محدوده این پلاک اجرایی شود و اگر سازمان همیاری ادعایی نسبت به این پلاک داشته باشند خودروی خود را در مرجع قضایی مطرح کنند.

او تاکید کرد: در مورد تعاونی مسکن توحید نیز تصمیم گرفته شد تا با نظر هیئت ۵ نفره کارشناسی مشکل زمین‌های این تعاونی نیز در کمیسیون رفع تداخلات با نظر مساعدت پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: در خصوص اراضی پلاک ۲۸ مصوب شد تا این زمین‌ها به صورت قولنامه‌ای و با اخذ تعهد برای اقدام بابت اخذ سند و عدم ساخت و ساز در زمان دریافت سند به ۳۲ عضو این تعاونی انتقال یابد.

کد خبر 2757445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha