کاشت ۳ میلیون اصله درخت در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سهم کردستان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور ۳ میلیون اصله است.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور ظهر امروز در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارت کل منابع طبیعی ۱۱ استان زاگرس نشین در سنندج، گفت: منابع طبیعی و طبیعت ایران اسلامی موهبتی ارزشمند است که هر کس باید به اندازه توان خود از آن بهره برده و حراست کند.

وی با بیان اینکه هر یک از ما به عنوان میراثدار گذشتگان باید حافظ منابع طبیعی و محیط زیست باشیم، افزود: مجموعه همکاران ما در بخش های مختلف منابع طبیعی به این باور رسیده ایم که حفظ منابع پایه مهم ترین رسالت ماست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه از اینکه به عنوان خادمان ملت در چرخه طبیعت نقش ایفا می کنیم، اظهار کرد: امنیت زیستی و غذایی از عوامل بارز استقلال هر کشور است.

شریفی پور با بیان اینکه آب، خاک، پوششی گیاهی و هوا چهار مولفه اصلی پایه حیات جامعه است باید در حفظ این مولفه ها تلاش کنیم، ادامه داد: حفظ منافع پایه به عنوان میراث دار آیندگان و انتقال آن بالاترین رسالت سازمانی در مجموعه منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه های طبیعی تشکیل می دهد، یادآور شد: یک میلیون  و ۷۰۰ هزار هکتار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هکتاری استان کردستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد و مجموعه منابع طبیعی استان از تمام توان و ظرفیت های خود برای حفظ منابع طبیعی تلاش کرده و از زمین خواری به عنوان یکی از آسیب های جدی جلوگیری می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کردقاچاق چوب، آتش سوزی، تخریب و تصرف از عوامل تهدید عرصه های طبیعی است که امیدواریم با تعامل جوامع بهره بردار و همیاران طبیعت این موانع برداشته شود.

شریفی پور با بیان اینکه در شرایطی که زمین امروز به یک کالای لوکس تبدیل شده است باید با دغدغه مندی هرچه بیشتر در مسیر حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم، گفت: استان کردستان به لحاظ تفرجگاهی از جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور بهره مند است که تقویت بیشتر این ظرفیت نیاز به تلاش و همدلی دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت با کمک آحاد جامعه اقدام ارزشمند در راستای انجام رسالت ارزشی حفظ چرخه طبیعت است، افزود: امیدواریم با تلاش مجموعه روابط عمومی دستگاه های مختلف شاهد تبیین و اطلاع رسانی بیشتر در طرح مردمی تولید و کاشت سه میلیون اصله درخت در استان باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با تاکید براینکه تولید، کاشت و از همه مهم تر مراقبت از درختان ضروری است، اظهار کرد: موضوع فقط موضوع کاشت درخت نیست اصل مهم درخت یاری است که باید به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شود.

شریفی پور در ادامه به برگزاری ۲ دوره جشنواره منابع طبیعی و رسانه در استان گریزی زد و از آن به عنوان تجربه گران مایه برای آغاز جشنواره منطقه ای منابع طبیعی و رسانه در منطقه ۲ زاگرس نام برد و ادامه داد: این حوزه، حوزه گسترده ای است و احتیاج داریم در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی همه پیش قدم باشیم.

کد خبر 2757044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha