اولتیماتوم سازمان بازرسی به بانک های کردستان/وام ازدواج ۲۵ روزه پرداخت شود

بازرس کل کردستان گفت: پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان در استان حداکثر ۲۵ روز پس از ثبت نام باید پرداخت شود.

به گزارش کرد پرس، عیسی هواسی با اشاره به جزئیات بخشنامه جدید پرداخت وام ازدواج، از الزام بانک های کردستان به رعایت و اجرای این دستورالعمل خبر داد و گفت: پرداخت وام ازدواج باید حداکثر ۲۵ روز پس از ثبت نام، انجام شود.

وی با هشدار اینکه هیچ بانکی اجازه درخواست بیش از یک ضامن را ندارد، افزود: بانک مرکزی و رؤسای شعب بانک ها، باید با بازدید های مستمر، تخلفات خارج از این بخشنامه را رصد و با آن برخورد کنند.

بازرس کل کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ضرب الاجلی برای پرداخت تسهیلات به بانک ها ابلاغ شد، اظهار کرد: در همین زمینه تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰، پنج هزار و ۸۰۰ فقره وام به افراد در صف انتظار پرداخت شد.

هواسی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ هزار متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری در استان کردستان در صف انتظار هستند که بیشترین متقاضیان مربوط به یکی از بانک ها است.

وی با هشدار اینکه سازمان بازرسی عملکرد بانک های کردستان را رصد خواهد کرد، یادآور شد: با بانک های کم کار برخورد قانونی می شود.

بازرس کل کردستان با تأکید بر اینکه روند پرداخت وام ازدواج باید تسهیل شود، بیان کرد: با این روند می توانیم باعث ارتقای رضایت مندی مردم به ویژه زوج های جوان شویم، لذا این مهم باید اولویت مدیران بانک های استان قرار گیرد.

کد خبر 2757037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha