گازدار شدن ۲۰۹ واحد صنعتی مریوان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با گازرسانی به ۹ واحد صنعتی دیگر، تعداد صنایع گازدار مریوان به ۲۰۹ مورد افزایش می یابد.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری با اشاره به برخورداری ۱۹۲ واحد صنعتی مریوان از گاز طبیعی، از برنامه ریزی برای گازرسانی به ۹ واحد صنعتی دیگر این شهرستان مرزی در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای گازرسانی به ۸ روستای شهرستان مریوان در سال جاری، افزود: از مجموع ۱۳۹ روستای دارای قابلیت گازرسانی، تاکنون ۱۳۱ روستای مریوان از گاز طبیعی بهره مند شده است و عملیات گازرسانی در ۸ روستای دیگر نیز ادامه دارد که با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب گاز طبیعی در جمعیت روستایی هم به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: تا هفته دولت سال جاری تمام روستاهای دارای سکنه در سراسر استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شود.

فعله گری ادامه داد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری شهرستان مریوان ۱۰۰ درصد و بخش روستایی ۹۹ درصد است که تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در مورد گازدار شدن ۹ واحد صنعتی در شهرستان مرزی مریوان، یادآور شد: با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی در ۲۳۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی صرفه جویی و حجم جایگزینی گاز طبیعی به ۲۱۰۰ متر مکعب در ساعت می رسد و پیش بینی می شود ۱۱ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه ها هزینه شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: با وجود سختی کار و سخت گذر بودن مریوان، اغلب روستاهای مرزی این شهرستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

کد خبر 2756978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha