تخصیص ۸۸.۵ درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور به کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۸۸.۵ درصد از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون تخصیص یافته است.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان ۴ هزار و ۹۶ میلیارد تومان است، گفت: ۸۸.۵ درصد از این میزان اعتبارات تا کنون تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب کردستان در سال گذشته بود، اظهار کرد: ۷۲.۲ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: سهم تخصیص اعتبار استان در سال ۱۴۰۰، ۶۷.۳ درصد آن اسناد خزانه و معادل ۳۳.۷ درصد آن نقد بوده و این میزان در سال گذشته به ۲۲.۷۵ درصد اسناد خزانه و ۷۷.۲۵ درصد نقد رسید که این مهم تحولی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها است.

ازهاری ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه قرار بود در استان جذب شود که خروجی آن ۱۴۰ میلیارد تومان شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان نیز در این نشست بیان کرد: سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی واجد شرایط و با رعایت الزامات قانونی توسط بانک‌های استان پرداخت شده است.

علی اشرف یوسفی قیاسی یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۶، در جزء یک بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد جذب شد ولی در جز ۲ به دلیل اینکه دیر ابلاغ شد درصد جذب کم بوده است.

وی گفت: ۳۷ روز کاری فرصت برای جذب این تسهیلات داریم و امکان جذب کامل آن وجود ندارد پس می طلبد یا درخواست برای تمدید و یا به سهمیه سال ۱۴۰۲ اضافه شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک های کردستان در ارتباط با انتقال حساب بانکی واحدهای بزرگ استان، افزود: بیشتر بانک های استان پاسخی در این راستا که آیا واحدهای بزرگ استان اقدام به ایجاد و انتقال حساب های خود کردند، نداده‌اند.

یوسفی قیاسی اظهار کرد: تنها سه واحد پتروشیمی، لاستیک بارز و طلای زرکوه اقدام به بازگشایی حساب در بانک های استان کردند ولی این حساب ها مربوط به فروش آنها نبوده است.

کد خبر 2756864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha