پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس آخرین برآورد انجام شده امسال پیش بینی شده بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شود.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم کردستان، گفت: یکی از مهمترین اتفاقات اقتصادی استان مربوط به خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در استان است.

وی با اشاره به اینکه از دهم تیر از کامیاران برداشت و خرید تضمینی گندم در استان آغاز می شود، افزود: با توجه به میزان بارندگی مطلوب و مبارزه با آفات و علف های هرز و تغذیه مناسبی که در سال زراعی انجام شد، مزارع گندم استان در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان سطح زیرکشت گندم در استان را ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و اظهار کرد: از این میزان ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن کشت آبی است که همه این میزان توسط شرکت بازرگانی دولتی کشت قراردادی آن منعقد شده است.

اسکندری ادامه داد: برآورد می شود افزون بر یک میلیون تن گندم در استان تولید و حدود ۹۰۰ هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری شود.

وی بر آماده سازی مراکز خرید تضمینی گندم در استان تاکید کرد و یادآور شد: ۸۲ مرکز خرید گندم در استان داریم که از این تعداد ۵۲ مرکز تعاونی روستایی مابقی سیلوهای بخش خصوصی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: سه مرکز خرید استان سال گذشته مشکل اینترنت داشتند می طلبد امسال این مسئله برطرف شود.

اسکندری بر ثبت سریع اطلاعات توسط مراکز خرید تاکید کرد و گفت: تجهیز مراکز و ساماندهی امکانات رفاهی آنها برای راحتی کشاورزان و رانندگان از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد پول گندم در کشور تاکنون پرداخت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود رتبه دوم تولید گندم را امسال هم در سطح کشور کسب کنیم.

کد خبر 2756853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha