فروشگاه صنایع‌دستی در ارومیه افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- در آستانه فرا رسیدن هفته صنایع‌دستی، فروشگاه صنایع‌دستی با مشارکت ۱۲ هنرمند استانی و با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد.

به‌گزارش کردپرس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این فروشگاه اظهار کرد: افتتاح این فروشگاه در نوع خود کم‌نظیر بوده و برای راه‌اندازی آن تنی چند هنرمندان ارزنده استان نقش داشته‌اند تا با فعالیت این فروشگاه زمینه فروش محصولات رشته‌های چوبی، گلیم‌بافی، شیشه‌گری و ... فراهم شود که در نوع خود قابل تقدیر است.

مرتضی صفری افزود: داشتن روحیه تعامل و همکاری لازمه توسعه و پیشرفت در همه عرصه‌ها بوده و خوشبختانه این همدلی و اتحاد در بین هنرمندان آذربایجان غربی وجود داشته که می‌تواند نویدبخش روزهای خوب در آینده باشد.

او با بیان اینکه حاشیه سود پایین یکی از مشکلات حوزه صنایع‌دستی ادامه داد: برای حل مشکل نیاز است تا نوآوری در این عرصه انجام شده و تولیدات صنایع‌دستی به‌گونه‌ای طراحی شود که برای استفاده در زندگی روزمره نیز به کار گرفته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: مسئولان نیز باید تلاش کنند زمینه‌های حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخلی و خارجی فراهم شود.

صفری گفت: در دیدار استانداران استان‌های مرزی ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق تفاهم‌ شد تا شرایطی فراهم شد تا هنرمندان در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شده در این اقلیم حضور داشته باشند.

در آذربایجان غربی ۱۳ فروشگاه صنایع‌دستی فعال وجود داشته که ٨ مورد از این فروشگاه‌ها در ارومیه قرار دارند و مجوز و اقدامات لازم برای راه‌اندازی ٣ فروشگاه دیگر نیز انجام شده است.

کد خبر 2756805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha