مبارزه با آفت سن در ۲۹۴ هزار هکتار از مزارع کردستان انجام شد

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مبارزه با آفت سن مادر در بیش از ۲۹۴ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شد.

به گزارش کرد پرس، امیر عزیزیان گفت: مهمترین زمان مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو، مرحله سن مادر است و کشاورزانی که در این مقطع اقدام به سمپاشی مزارعشان می کنند مانع از خسارت و کاهش عملکرد محصول می شوند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر در مزارع استان به پایان رسیده و اکنون در حال مبارزه با پوره سن هستیم، اظهار کرد: نتایج پایش مزارع گندم و جو استان نشان می دهد که تراکم و جمعیت آفت پوره سن مضر غلات به مرز هشدار رسیده و در این خصوص اطلاع رسانی زمان مبارزه صادر شده است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان سطح مبارزه با آفت پوره سن در مزارع گندم استان را هم پنج هزار هکتار خواند و از کشاورزان درخواست کرد با هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

عزیزیان افزود: مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در این ایام نیز در عرصه حضور دارند و همواره از مزارع بازدید و راهنمایی های لازم را به کشاورزان ارائه می کنند.

وی نتیجه مبارزه های انجام شده در مزارع استان را تاثیرگذار دانست و ادامه داد: شرایط کنونی نویدبخش تولید مناسبی هم از لحاظ کمی و هم کیفی محصول گندم در سال زراعی جاری است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه وجود علف های هرز در مزارع هم موجب کاهش عملکرد محصول می شود به همین دلیل مبارزه با آن هم جزو برنامه های اولویت دار این سازمان است، یادآور شد: امسال بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو استان انجام شد.

عزیزیان بیان کرد: بیش از ۱۵۰ کلینیک گیاه پزشکی و فروشگاه عرضه سموم شیمیایی داروخانه های گیاه پزشکی در استان وجود دارد که کشاورزان را برای مقابله با عوامل خسارتزای گیاهی هم چون آفات، بیماری ها و علف های هرز راهنمایی می کنند.

کد خبر 2756668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha