تشدید اقدامات سوئد علیه فعالان وابسته به پ.ک.ک

سرویس جهان- اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد اعلام کرد طبق قانون جدید ضدتروریستی این کشور، اقدامات علیه گروههای به گفته او تروریستی، از جمله پ.ک.ک در خاک سوئد تشدید می شود.

به گزارش کردپرس، سوئد که عضویت آن در ناتو به دلیل مخالفت ترکیه به تعویق افتاده است، قصد دارد برای راضی کردن ترکیه اقدامات علیه گروههای کرد را تسریع کند. ترکیه از سوئد خواسته است فعالان کرد تحت تعقیب ترکیه را به آنکارا تحویل دهد و از فعالیت سیاسی کردها در این کشور جلوگیری کند.

 اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در یادداشت کوتاهی که در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شده، اعلام کرد با اجرایی شدن قانون جدید ضدتروریسم این کشور، مقابله با گروههای تروریستی تشدید می شود. او هدف از این اقدامات را تسریع روند پیوستن سوئد به ناتو عنوان کرده است.

کریسترسون گفته است سوئد از ترکیه در مقابل تهدیدات امنیتی علیه این کشور حمایت می کند و حملات گروهای « تروریستی» از جمله پ.ک.ک علیه این کشور را محکوم می کند.

از سوی دیگر، پل لوین، تحلیلگر سوئدی مسائل ترکیه، از احتمال استرداد یک زندانی کرد متهم به حمایت از پ.ک.ک به ترکیه خبر داده است.

 پل لوین گفته است دادگاه عالی سوئد نسبت به استرداد این فرد چراغ سبز نشان داده است.

همچنین یکی از بازپرسان سوئدی قرار است علیه فردی که به حمایت مالی از پ.ک.ک متهم شده، اعلام جرم کند.

پل لوین معتقد است سوئد این دو اقدام را در جهات راضی کردن ترکیه به اعلام موافقت با پیوستن سوئد به ناتو انجام می دهد.

با این حال، برخی تحلیلگران مسائل ترکیه معتقدند ترکیه می خواهد با این مسئله معامله کند؛ به این صورت که در مقابل موافقت با عضویت سوئد  در ناتو، از دولت آمریکا جنگنده های اف 16 دریافت کند.

کد خبر 2756662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha