ایجاد ۵ رشته جدید در دانشگاه پیام نور کردستان

رییس دانشگاه پیام نور استان کردستان از ایجاد و افزایش ۵ رشته گرایش جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش کرد پرس، مریم مهدی‌عراقی گفت: در حال حاضر قریب به ۱۱ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور کردستان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مرکز سنندج مشغول به تحصیل هستند.

وی از اخذ مجوز ایجاد ۵ رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور کردستان و اضافه شدن این رشته‌ها به دفترچه پذیرش ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی دانشگاه پیام نور استان موفق به اخذ مصوبه و پذیرش دانشجو در پنج رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد شده‌ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان اظهار کرد: با احتساب ۶۹ رشته قبلی، مراکز و واحدهای این دانشگاه اکنون در ۷۴ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آماده پذیرش دانشجو است.

مهدی‌عراقی توسعه تحصیلات تکمیلی را مهمترین اهداف و برنامه‌های دانشگاه برشمرد و با اشاره به افزایش رشته‌های جدید این دانشگاه ادامه داد: در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج رشته‌های مدیریت دولتی، حسابداری و مشاوره خانواده و در مرکز سقز رشته‌های جغرافیا، حسابداریو برنامه‌ریزی شهری ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و وزارت علوم با راه اندازی این رشته‌ها با توجه به توانمندی‌های این دانشگاه و نیاز اساسی جامعه در استان موافقت کرد و در انتخاب رشته سال تحصیلی جاری برای ترم پاییز در این رشته‌ها دانشجو پذیرش خواهد شد.

کد خبر 2756528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha