گردشگری سلامت بین ایران و اقلیم کردستان توسعه می یابد

سرویس آذربایجان غربی- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری‌ اسلامی ایران گفت: ارتقای گردشگری سلامت و افزایش صادرات تجهیزات پزشکی و دارو به اقلیم کردستان عراق با توجه به توانایی ایران در این زمینه، از اهداف مهم نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش کردپرس، مهدی صفری صبح امروز در نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ حجم مبادلات ایران با اقلیم کردستان عراق نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشت، اما دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی مبادلات در سال جاری هستیم.

او در ادامه با اعلام اینکه سال گذشته  یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت از اقلیم کردستان عراق داشتیم، اضافه کرد: در بخش دانشگاهی ۱۲ هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در ایران تحصیل می‌کنند که فقط هفت هزار نفر از آنان از کشور هند بوده و بیشتر در حوزه پزشکی مشغول تحصیل هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه اولویت اول دولت سیزدهم، همکاری با کشورهای همسایه است، افزود: سال گذشته در وزارت خارجه، اولین سمینار همسایگان به همت دولت سیزدهم در راستای توسعه همکاری‌های کشورهای همسایه برگزار شد.

صفری در پایان گفت: ایران در بخش پزشکی و تجهیزات پزشکی و داروها در سطح بسیار بالایی است و در این راستا در سفر رئیس جمهور به اندونزی، دستگاه عمل جراحی از راه دور ساخت ایران به این کشور داده شد.

نخستین نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در ارومیه آغاز شد.

در این آیین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه از ایران و استانداران اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق هم حضور دارند.

همچنین در این اجلاس که تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت، هیات‌های بلند پایه ای از کشورمان، اقلیم کردستان عراق، فرماندار ویژه سوران عراق و فرمانداران شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی حضور دارند.

کد خبر 2756493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha