شهرداری‌های ایلام به فکر سرمایه‌گذاری باشند / رضایت مردم ملاک موفقیت شهرداری

سرویس ایلام -‍ معاون عمرانی استاندار ایلام در همایش شهرداران استان با اشاره به اینکه شهرداری های ایلام به سمت منابع پایدار حرکت کنند، گفت: شهرداری های استان باید به فکر سرمایه گذاری باشند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید هژبری اظهار کرد: شهرداری های استان ایلام باید با استفاده سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی به سمت منابع پایدار حرکت کنند.

وی بیان کرد: هرچند اقدامات خوبی برای تامین اعتبارات شهرداری های استان از طریق ارزش افزوده و مالیات ها صورت گرفته ولی باید خود شهرداری ها به سمت منابع پایدار حرمت کنند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بر روی پسماند در شهرداری ها مورد غفلت واقع شده است، افزود: متاسفانه پسماند به جای اینکه به منبع درآمد شهرداری ها تبدیل شود، به تهدید تبدیل شده است.

هژبری اضافه کرد: شهرداری ها در استان ایلام دارای ۲۸ وظیفه ذاتی هستند که نقش مهمی در توسعه خدمات رسانی و رضایت مندی مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار مسائل اقتصادی، پیوست فرهنگی در پروژه های شهری مورد توجه قرار گیرد، افزود: بسیاری از پروژه های شهری در نشاط و امیدآفرینی در شهر تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: شهرداری ها به بخشنامه های ابلاغی توجه داشته باشند، در صورت مطالعه دقیق بخشنامه از جمله در بخش درآمدهای پایدار بسیاری از مشکلات قابل حل است.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: شهرداری های استان ایلام در زمینه مسئله تفکیک آب شرب و غیرشرب برای فضای سبز دارای مشکلاتی هستند، این قضیه نیز باید مرتفع شود.

هژبری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرداری های استان ایلام، ارتقای واحد حقوقی شهرداری ها برای دفاع از اموال و املاک شهرداری ها است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام نیز در این جلسه گفت: سهمیه قیر شهرداری های استان در سال گذشته هفت هزار و ۲۹۱ تن بوده که از این میزان چهار هزار و ۳۰۰ تن جذب شده است.

خالق منصوری بیان کرد: در مجموع سال گذشته از محل های مختلف اعتبارات تملک و دارایی، استانی، آلاینده ها و ارزش افزوده بیش از ۴۰۲ میلیارد تومان به شهرداری های استان اعتبار تزریق شده است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید مطالبات شهرداری های استان را پرداخت کنند، افزود: از سازمان بازرسی و تامین اجتماعی و دیگر نهادها انتظار داریم نهایت تعامل با شهرداری های استان را داشته باشند.

وی گفت: نبود درآمد پایدار، مشکلات سند اراضی، بافت های فرسوده، حاشیه نشینی، پسماند، بدهی های تامین اجتماعی و... از مشکلات شهرداری های استان است.

کد خبر 2756471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha