اپوزیسیون آلمان انتخاب اردوغان از سوی دو تابعیتی های ترک را تاسف بار دانست

سرویس ترکیه - انتخاب اردوغان از سوی دو تابعیتی های آلمانی - ترکیه ای باعث بالا گرفتن انتقادات بر سر تسهیل اعطای تابعیت به خارجی ها در عرصه سیاسی آلمان شد.

به گزارش کردپرس، پس از این که اکثریت مردم ترکیه به رجب طیب اردوغان رای داده و او را برای بار سوم راهی کاخ ریاست جمهوری کردند، احزاب همبستگی مسیحی اپوزیسیون آلمان (CDU/CSU) با انتقادات گسترده ای از دولت آلمان خواستند تا در طرح تسهیل اعطای شهروندی به خارجیان تجدید نظر کند.

این اتفاق پس از آن افتاد که پس از شمارش آرا مشخص شد که اکثریت شهروندان دو تابعیتی ترکیه ای ساکن آلمان رایشان را به صندوق اردوغان انداخته اند. آنها همچین پس از پیروزی اردوغان در انتخابات، با راه انداختن کاروان هایی در شهرهای مختلف آلمان به  جشن و پایگوبی پرداختند. 

تورستن فری، دبیر کل فراکسیون ائتلاف مسیحی در مجلس فدرال آلمان، در سخنانی با انتقاد از سیاست های مهاجرتی دولت آلمان در گفتگو با روزنامه ولت (Welt) آلمان، گفت: «برنامه های دولت ائتلافی خطر پذیرش تابعیت آلمان توسط شمار بیشتری از افرادی را افزایش می دهد که همسو با سیاست های حکومت آلمان نیستند.» او خوشحالی شمار بسیاری از شهروندان ترکیه ای مقیم آلمان از پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات را "مأیوس کننده" توصیف کرد.

فری با اشاره به برنامه‌های دولت ائتلافی متشکل از حزب سوسیال دموکرات (SPD)، سبزها و حزب دموکرات آزاد (FDP) برای تسهیل اعطای تابعیت آلمان، اظهار داشت که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای چشم پوشی از داشتن شرایط لازم از سوی خارجی ها برای اخذ تابعیت آلمان وجود ندارد. فری با یادآوری اینکه شمار تابعیت های اهدا شده به خارجیان در سال گذشته رکورددار بوده است، بر لزوم هماهنگ شدن افراد با سیاست های حکومت و جامعه آلمان پیش از گرفتن تابعیت این کشور، تاکید کرد.

گفتنی است، آلمان با بیش از 1 و نیم میلیون رای دهنده اهل ترکیه، دارای بالاترین شمار شهروندان ترکیه ای در میان کشورهای خارجی است. بر اساس نتایج به دست آمده از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، 67/22 درصد از رای دهندگان ترکیه در آلمان به رجب طیب اردوغان و 32.78 درصد نیز به کمال قلیچدار اوغلو رای داده اند.

کد خبر 2756445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha