رهبران شیعه به توافق با کردها پایبند هستند اما برخی از نمایندگان شیعه در مجلس عراق نافرمانی می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون گفت: رهبری جریان های شیعه توافق شان با جریانهای کردی را نقض نکرده اند بلکه برخی از نمایندگان مجلس متعلق به احزاب شیعه به نوعی دچار نافرمانی و سرکشی شده‌اند.

به گزارش کردپرس سعد مطلبی از رهبران ائتلاف دولت قانون به صدای آمریکا گفت: رهبری جریان های شیعه به توافق با اقلیم کردستان پایبند هستند اما مشکل اینجاست که برخی از نمایندگان مجلس نافرمانی و سرکشی می­کنند.

وی همچنین افزود رهبری شیعه ارتباط استراتژیکی با اربیل دارند اما نافرمانی برخی از نمایندگان مجلس باعث مشکلاتی شده است.

سعد مطلبی به این پرسش نیز پاسخ داد که چگونه از برخی از نمایندگان مجلس که متعلق به احزاب شیعه هستند به تصمیمات حزب متبوعش آن پایبند نیستند این در حالی است که این احزاب هستند که آنان را به مجلس فرستاده­اند و برای تشکیل حکومت با جریان های کردی توافق کرده‌اند؟ سعد مطلبی در پاسخ این پرسش گفت نمایندگان مجلس که از احزاب شیعه هستند تا حدود زیادی دارای اختیار و تصمیم گیری مستقل هستند و به صورت مطلق گوش به فرمان حزب خود نیستند اوضاع در بغداد اندکی با کردستان متفاوت است زیرا در اقلیم کردستان نمایندگان پارلمان پای‌بند تصمیمات حزب متبوعشان هستند.

وی همچنین افزود نمایندگان شیعه دارای نوعی از آزادی عمل هستند همانطور که مشاهده شد حتی مخالف برخی از تصمیمات رهبری جریان های شیعه مربوط به خود هستند.

مطلبی همچنین گفت در نهایت اقلیم کردستان و بغداد بر سر لایحه بودجه توافق خواهند کرد و هر یک از این دو طرف از برخی از خواسته های خود کوتاه خواهند آمد.

وی درباره تهدیداتی که تهدیدات احتمالی درباره اقلیم کردستان و آینده اقلیم و خسارتهای ناشی از لایحه بودجه به صدای آمریکا گفت: همان گونه که کردها نگران هستند برخی از جریان های شیعه و سنی نیز نگرانیهایی درباره اقلیم کردستان دارند. زیرا زمان زیادی از رفراندوم نگذشته است و همه آن را به یاد داریم.

 مطلبی همچنین افزود: برخی از رهبران شیعه بر سر خارج کردن نفت اقلیم و حمایت از احزاب کردی ایران و ترکیه به اقلیم کردستان اعتماد ندارند این عدم اعتماد دوسویه است نه اقلیم به بغداد اعتماد دارد و نه به بغداد به اقلیم کردستان.

کد خبر 2756260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha