اتحادیه میهنی کردستان در موضوع مصوبه فعال‌سازی کمیسیون انتخابات به دادگاه عالی فدرال متوسل می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول دفتر اطلاع رسانی تشکیلات اتحادیه میهنی در نینوا گفت حزب متبوعش قصد دارد به منظور جلوگیری از انحصارطلبی حزب دموکرات کردستان به دادگاه عالی فدرال متوسل شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شار پرس غیاث سورچی مسئول دفتر اطلاع رسانی تشکیلات اتحادیه میهنی در نینوا در کنفرانس مطبوعاتی گفت انتخابات قرار است در ماه نوامبر برگزار شود این در حالی است که هیچ قانونی برای پیشبرد امور مربوط به کمیسیون عالی انتخابات وجود ندارد و همین امر روند برگزاری انتخابات را دشوار می‌کند.

وی همچنین گفت: اختلافات میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان پس از ماجرایی که در پارلمان کردستان رخ داد به اوج خود رسیده است و اتحادیه میهنی قصد دارد به منظور ممانعت از انحصارطلبی حزب دمکرات به دادگاه عالی فدرال متوسل شود و مانع آن شود که حزب دمکرات قانون انتخابات را پیش ببرد.

وی همچنین از محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق خواست تا نقش میانجی و واسطه را ایفا کند و گفت: جریانهای کردستانی به حمایت نخست وزیر عراق نیاز دارند تا به اختلافات خود پایان دهند و تمامی مسائل را سامان دهند.

شایان ذکر است روز دوشنبه گذشته تاریخ ۲۲ ۵ ۲۰۲۱ تنش بی‌سابقه‌ای در پارلمان اقلیم کردستان رخ داد. دستور کار پارلمان، فعال سازی کمیسیون عالی انتخابات بود رئیس پارلمان در ابتدای جلسه اظهار کرد که از اختیارات قانونی خود استفاده میکند و جلسه مذکور را به تاریخ دیگری موکول می‌کند اما معاون رئیس پارلمان که از حزب دموکرات کردستان است این نظر را نپذیرفته و مدیریت جلسه را بر عهده گرفت و حزب دمکرات در پایان ادعا کرد که با رای موافق ۵۸ نماینده پارلمان، فعال سازی کمیسیون انتخابات را تصویب کرده است.

کد خبر 2756159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha